کارمزد کارت به کارت بانکی چقدر است؟ 
چاپ 

کارمزد کارت به کارت بانکی چقدر است؟

abaaaaaمشتریان بانک‌ها برای دریافت خدمات کارت به کارت در شبکه بانکی بین ۵۰۰ تا ۳۳۰۰ تومان کارمزد پرداخت می‌کنند. این نرخ از سال ۱۳۸۷ تغییر نکرده است.

دریافت کارمزد از خدمات بانکی با وجود این‌که در تمام کشورهای دنیا مرسوم بوده و شبکه بانکی ارقام بالایی را از طریق خدمات بانکداری الکترونیک دریافت کرده و جزوی از درآمد آن محسوب می‌شود، اما در حوزه بانکداری ایران چندان در درآمدها‌ی بانک‌ها موثر نیست و به گفته مدیران بانک مرکزی ۱۰ درصد هزینه بانک‌ها را هم پوشش نمی دهد.

این در حالی است که ارقام دریافتی بابت کارمزد خدمات بانکی نیز در حد قابل توجهی نبوده و حتی گاها نسبت به افزایش آن و یا تغییر رویه در دریافت کارمزد طرحی مطرح شده که با مخالفت‌هایی همراه بوده است. به عنوان نمونه موضوع دریافت کارمزد از صاحبان کارت‌خوان‌ها که در حدود یکسال کشمکش در نهایت با مخالفت و پافشاری اصناف این موضوع ملغی شد و تنها به جابه‌جایی دریافت کارمزد از بانکی که وجوه از آن پرداخت می شود به بانکی که منابع را دریافت می‌کند منتهی شد.

اما یکی از خدماتی که تا حد زیادی در بین مشتریان بانک‌ها از استقبال خوبی برخوردار بوده و کارایی نسبتا بالایی دارد، کارت به کارت کردن وجه در شبکه بانکی است که از سه طریق خودپردازها و درگاه‌های اینترنتی و همچنین کارت‌خوان شعب بانک‌ها انجام می‌شود . میزان کارمزد دراین خدمات با توجه به منابع قابل جابه‌جایی بین ۵۰۰ تا ۳۳۰۰ تومان متفاوت است.

در حالی نرخ کارمزد کارت به کارت از سال ۱۳۸۷ تاکنون براساس بخشنامه بانک مرکزی تغییر نکرده که مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق خودپردازها و درگاه‌های اینترنتی تا سقف سه میلیون تومان وجوه را در شبانه روز جابه‌جا کنند. در عین حال که در همین بازه زمانی از طریق کارت خوان‌ها که در شعب بانک‌ها وجود دارد با احراز هویت تا سقف ۱۵ میلیون تومان قابل جابه‌جایی است.

بنا بر بخشنامه بانک مرکزی در سال ۱۳۸۷، مشتریان بانک‌ها برای کارت به کارت کردن وجه باید بر این اساس کارمزد بپردازند: تا یک میلیون ۵۰۰ تومان، یک تا دو میلیون ۷۰۰ تومان، دو تا سه میلیون ۹۰۰ تومان، سه تا چهار میلیون ۱۱۰۰ تومان، چهار تا پنج میلیون ۱۳۰۰ تومان، پنج تا شش میلیون ۱۵۰۰ تومان، شش تا هفت میلیون ۱۷۰۰ تومان، هفت تا هشت میلیون ۱۹۰۰ تومان، هشت تا ۹ میلیون ۲۱۰۰ تومان، ۹ تا ۱۰ میلیون ۲۳۰۰ تومان، ۱۰ تا ۱۱ میلیون ۲۵۰۰ تومان، ۱۱ تا ۱۲ میلیون ۲۷۰۰ تومان، ۱۲ تا ۱۳ میلیون ۲۹۰۰ تومان، ۱۳ تا ۱۴ میلیون ۳۱۰۰ تومان و از ۱۴ تا ۱۵ میلیون ۳۳۰۰ تومان.

منبع: ایسنا

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو