نرخ رشد اقتصادی سال ۹۴ صفر شد 
چاپ 

نرخ رشد اقتصادی سال ۹۴ صفر شد

 

رئیس اتاق تهران، نرخ رشد اقتصادی سال ۹۴ را «صفر» اعلام کرد و گفت: با وجود برداشته شدن تحریم‌ها، بانک‌ها هنوز نمی‌توانند روابط خود با دنیا را عادی کنند.

به گزارش مهر، مسعود خوانساری در نشست امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به پیش بینی صندوق بین المللی پول برای رشد اقتصادی ایران، گفت: این نهاد بین المللی، رشد اقتصادی ایران در سال‌جاری را ۴ تا ۴.۵ درصد اعلام کرده در حالی که کارشناسان داخلی رشد ۵ درصدی شامل ۳ درصد نفت و ۲ درصد ناشی از برداشته شدن تحریم‌ها را برای اقتصاد ایران پیش بینی می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، نرخ رشد اقتصادی سال ۹۴ را «صفر» اعلام کرد و گفت: رشد ۴ تا ۵ درصدی منطقی است، چرا که تولید افزایش یافته و قیمت نفت نیز بالا رفته است و از سوی دیگر برداشته شدن تحریم‌ها هم موجب می شود تا ما به رشد ۵ درصدی اقتصاد برسیم.

به گفته خوانساری، اقتصاد ایران باید طی سال ۹۵ چند اولویت را در دستور کار قرار دهد که مهمترین آنها اصلاح نظام بانکی بوده و پس از آن نرخ ارز، رشد سرمایه گذاری و کاهش نظام اداری و بروکراسی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل سیاست‌های نادرست اقتصادی دولت قبل، نظام بانکداری تضعیف شد و با وجود برداشته شدن تحریم‌ها، بانک‌ها هنوز نمی توانند روابط خود با دنیا را عادی کنند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو