روایت السفیر ازپیامی که ولایتی از تهران برای بشار اسد برد 
چاپ 

روایت السفیر ازپیامی که ولایتی از تهران برای بشار اسد برد

مشارکت روسیه در میدان های نبرد، پیش از اتخاذ تصمیم عقب نشینی از سوی این کشور قابل مقایسه نیست. این تصمیم روسیه به نظر می رسد نقش ارتش این کشور را در حال حاضر به محقق ساختن توازن بدون غلبه بر رقبا و دشمنان حکومت اسد محدود کرد.

السفیر نوشت: مشارکت روسیه در میدان های نبرد، پیش از اتخاذ تصمیم عقب نشینی از سوی این کشور قابل مقایسه نیست. این تصمیم روسیه به نظر می رسد نقش ارتش این کشور را در حال حاضر به محقق ساختن توازن بدون غلبه بر رقبا و دشمنان حکومت اسد محدود کرد.

به گزارش «انتخاب»، این نشریه در ادامه آورده است: برخلاف بی توجهی روس ها و تمایلشان به پیروزی درعرصه سیاسی، نگرانی ایرانی ها از تغییر روند نبردها مجددا ابراز شد. به ویژه این که هم زمان با از میان رفتن آتش بس در هفته های گذشته، متحدان مخالفان، حمایت تدارکاتی خود را از جنگجویان از طریق گذرگاه های ترکیه افزایش دادند، در حالی که روسیه عقب نشینی کرد و ارتش سوریه و متحدان زمینی اش وارد نبردهای فرسایشی در جبهه های شهر حلب و حومه آن، حومه لاذقیه، حومه دمشق، بیابان سوریه و دیر الزور شدند.

ایرانی ها تاکید خود را بر ورود کامل به این جنگ تکرار کردند، به ویژه از طریق پیامی که علی اکبر ولایتی از سوی سران کشورش منتقل کرد: ورود مشاوران نظامی جدید ایران.

ولایتی با ورود به دمشق باور و اعتقاد تهران را به اهمیت نقشی که رئیس جمهور بشار اسد اکنون در سوریه ایفا می کند، تکرار کرد و پس از آن به دیدار اسد شتافت. اسد از ولایتی استقبال و به آرامش و اطمینانی که حضور ایران در زمان های حساس ایجاد می کند اشاره کرد . در حالی که ولایتی گفت “رئیس جمهور اسد توانست در طول سال های گذشته امور کشور را با درایت، شجاعت و هوشیاری اداره کند و در پایان این کشور عربی برادر را به ساحل امنیت و نجات هدایت می کند”.

ولایتی گفت” هرگز کاری ساده نیست که کشوری برای مدت ٥ سال در برابر یک جنگ جهانی علیه ارتش، ملت و وطنش بایستد، و قادر به پایداری و پیروزی شود.” وی دوباره بر حمایت ادامه دار ایران از سوریه تاکید کرد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری “سانا” اسد تاکید کرد “ثابت قدم بودن ایران در حمایت از پایدارای ملت سوریه از سوی همه سوری ها قابل تقدیر است ” وی اشاره کرد “مواضع ایران در طول جنگ سوریه روابط محکم جاری میان دو کشور را از سه دهه پیش تاکنون تقویت می کند”.

هیئتی بزرگ ولایتی را همراهی می کند این هیئت نیز با وائل الحلقی نخست وزیر، معاون نخست وزیر، ولید معلم وزیر امور خارجه دیدار و درباره راه های تقویت همکاری ها در زمینه های اقتصادی، تجاری، صنعتی، فرهنگی، گردشگری و پزشکی بحث و گفتگو کردند.

سخن از حمایت از روابط دو جانبه و همکاری اقتصادی زمانی مطرح می شود که ارزش برابری پول رایج سوریه به سرعت باز هم کاهش یافت و در دو روز گذشته ارزش آن بیش از ٣٠ در هر دلار تنزل یافت. اکنون هر دلار آمریکا معادل ٦٢٠ لیره سوریه است. این در حالی است که به گزارش رسانه های داخلی سوریه بانک مرکزی این کشور به علت اقدامات خلاف قانون صرافی ها و معامله در بازار سیاه از تامین ارز خارجی صرافی ها در کشورخودداری کرد.

با این افزایش تکان دهنده [نرخ ارز خارجی] که تفسیر آن با نبود توجیه اقتصادی رسمی، باورنکردنی است ؛ قیمت کالاها نیز بی وقفه افزایش یافت و میزان درآمدها با همان نتیجه روانی و مادی کاهش یافت و میانگین حقوق یک کارمند ارشد طی چند روز به ٥٠ دلار در ماه رسید د رحالکیه تا چند هفته پیش اندکی بالاتر از این رقم بود و در سال گذشته دو برابر و پنج سال پیش حقوق کارمندان ارشده ماهانه نزدیک به ٦٠٠ دلار بود.

مسئولان و کارشناسان نگرانند این کاهش سریع “زمینه اقتصادی و اجتماعی برای افزایش جرم و جنایت” را فراهم آورد. جرم و جنایتی که میانگین آن طبق گفته ساکنان شهرهای نسبتا امن مانند طرطوس، سویدا و لاذقیه در مصاحبه با روزنامه “السفیر” شاهد افزایش چشمگیری بوده است و در بسیاری از موارد با تهدید مستقیم اسلحه صورت می گیرد که امروزه به صورت فراوان در دسترس است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو