Logo of a company

دیدار مدیر عامل بانک ملی ایران با مراجع عظام تقلید در قم

مدیر عامل بانک ملی ایران در رأس هیأتی از مسئولان ارشد این بانک طی سفر یک روزه به شهر قم ، در بیت چند نفر از مراجع عظام تقلید حضور یافت و با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر عبدالناصر همتی در ابتدای سفر خود با حضور در بیت آیت اله موسوی اردبیلی با ابراز خرسندی از دیدار ایشان و تبریک ولادت امام حسین (ع) ، برای ایشان آرزوی سلامتی و طول عمر کرد و در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد بانک ملی ایران طی سه سال اخیر، موقعیت فعلی این بانک را مطلوب ارزیابی کرد.

وی ابراز داشت : بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک کشور با تمام توان در خدمت مردم و رشد و توسعه اقتصادی کشور بویژه در شرایط پسا تحریم است و سیاست های خود را در سال ۹۵ بر مبنای اقتصاد مقاومتی اجرا خواهد کرد.

آیت اله موسوی اردبیلی نیز پس از استماع گزارش مدیر عامل بانک ملی ایران ، ضمن قدردانی از تلاش های انجام گرفته برای مسئولان این بانک آرزوی توفیق کرد.

در ادامه این سفر ، دکتر همتی و هیأت همراه با حضور در بیت آیت اله علوی گرگانی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت بانک ها در حال حاضر گفت: ۸۷ درصد تأمین منابع مالی کشور توسط سیستم بانکی انجام می شود و لذا انتظار بالایی از نظام بانکی برای رفع مشکلات کشور وجود دارد.

دکتر همتی با اشاره به محدودیت های نظام بانکی نظیر حجم بالای بدهی های دولت و بدهکاران به بانکها ابراز داشت: بانک ها در سال جاری براساس منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی ، سیاست های خود را براساس رشد و توسعه تولید ملی تنظیم کرده اند.

وی گفت: بانک ملی ایران نیز به عنوان بزرگترین بانک کشور تسهیلات خود را در سه زمینه رشد تولید ملی، توسعه صادرات و افزایش اشتغال پرداخت خواهد کرد.

آیت اله علوی گرگانی نیز در این دیدار با تقدیر از مسئولان بانک ملی ایران و آرزوی توفیق برای آن ها در انجام امور ابراز داشت: حضور مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در بیت علما و مراجع ، یکی از افتخارات نظام محسوب می شود و انشاء اله با راهنمایی های مراجع و تلاش مسئولان مشکلات جامعه نیز رفع گردد .

ایشان گفت: مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم به سهم خود تلاش کنند و براساس تدبیر مقام معظم رهبری در نام گذاری سال جاری اگر تولید داخلی رونق گیرد ، بخش بزرگی از مشکلات کشور رفع می گردد.

آیت اله علوی گرگانی افزود: انشاء اله با همت بانک ها بویژه بانک ملی ایران، وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد.

در بخش دیگری از این سفر مدیر عامل بانک ملی ایران و هیأت همراه با آیت اله وحید خراسانی دیدار و گفتگو کرد.

دکتر همتی در این دیدار با تبریک روز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار به این مرجع عالیقدر گفت: این سفر و دیدار با مراجع عظام و علما به منظور ارائه گزارش عملکرد و تبیین شرایط سیستم بانکی و کسب رهنمود از آیات عظام انجام گرفته است.

وی افزود: تمام سیستم بانکی با تعهد و تلاش در حال ارائه خدمات به جامعه است و همه در تلاش هستند تا مشکلات کشور و مردم رفع گردد.

دکتر همتی اضافه کرد: نظام بانکی طی سال های گذشته دچار مشکلات زیادی نظیر تنگناها و فشارهای ناشی از تحریم ، مطالبات معوق، تسهیلات تکلیفی و … بود به طوری که حجم بدهی های دولت و بدهکاران به سیستم بانکی در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و این حجم بدهی نظام بانکی را در جهت ارائه خدمات بیشتر با محدودیت روبه رو می کند .

وی گفت : دولت آقای دکتر روحانی تمام تلاش خود را داشته تا وضعیت نظام بانکی با توجه به نقش مهم آن در کشور ، بهبود یابد و بانک ها بتوانند با تمام توان روند توسعه کشور را تسریع کنند.

آیت اله وحید خراسانی در این دیدار ضمن تقدیر از مسئولان بانک ملی ایران گفت : هیچ کاری در دنیا و آخرت بهتر از گشودن گره از کار درماندگان نیست. انشاءاله توفیقات شما در خدمت به خلق روز به روز بیشتر شود و نکته مهم این است که شما به همت خود می توانید مشکلات مردم را حل کنید .

ایشان گفت : روایت معتبر است که اگر کسی به گرفتاری قرض دهد، ۱۹ برابر صدقه در راه خدا افضل است چون صدقه منت می گذارد اما قرض بر می گردد و منت نمی گذارد .

این مرجع عالیقدر تقلید همچنین توصیه کرد : هر روز به هر میزان که می توانید قرآن بخوانید و آن را به امام زمان (عج) هدیه کنید که این عمل ، شما را با آن حضرت مأنوس می کند و هر مشکلی به دست ایشان حل می شود.

ایشان ابراز داشت: انشاءاله در مدت مسئولیت ، گره از کار و مشکلات مردم باز کنید و رابطه خود با خداوند را مستحکم تر کنید.