Logo of a company

سیل دیابت، سونامی سرطان/ علائم هشدار دهنده کبد چرب و دیابت

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نشانه های بیماری دیابت و کبد چرب را بازگو کرده و بر لزوم توجه جدی به این بیماری ها و درمان کامل آن تاکید می کند .

۴۳۰سیل دیابت، سونامی سرطان / این فیلم را حتما ببینید میلیون نفر در دنیا به بیماری دیابت مبتلا هستند که بیشتر آنها را افراد بالای ۳۰ سال تشکیل می دهند .

اینها بخشی از صبحت های دکتر ایرج خسرو نیا رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران است. وی دیابت را بیماری خاموشی می داند که حتی تعدادی از افرادی که به آن مبتلا هستند نیز از آن بی خبر هستند .

به گزارش عصر ایران رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران می گوید: مطابق آمارها ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ایران به بیماری دیابت مبتلا هستند که اگر به این آمار افرادی را که مبتلا به این بیماری هستند ولی از بیماری خود اطلاع ندارند را نیز اضافه کنیم این رقم به بیش از ۸ میلیون نفر می رسد.

بیمار مبتلا به دیابت اگر در مراحل اولیه متوجه بیماری خود شود می تواند تا حدود زیادی آن را درمان و از عوارض آن بکاهد اما مشکل اینجاست که تعداد زیادی از افرادی که به این بیماری خاموش ابتلا شده اند حتی از بیماری خود نیز اطلاعی ندارند و زمانی متوجه آن می شوند که بیماری به مراحل پیشرفته خود رسیده است .

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی دیابتی سالانه ۱۸ درصد از بیماران قلبی و عروقی را به خود اختصاص می دهند  و از آنجایی که انتظار داریم تا سال ۲۰۲۳ تعداد دیابتی های دنیا دو برابر شود  لذا از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰ باید منتظر سونامی بیماری های قلب و عروق در اثر دیابت باشیم .

کبد چرب نیز یکی دیگر از بیماری های خطرناک جامعه است که متاسفانه امروزه به علت تغذیه نادرست و استفاده از فست فود ها  آمار آن رو به افزایش است.

رئیس جامعه پزشکان  متخصص داخلی ایران می گوید درمان کبد چرب را باید جدی گرفت زیرا اگر این بیماری به درستی درمان نشود در ادامه به سرطان کبد منجر می شود.

در این فیلم دکتر ایرج خسرو نیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نشانه های بیماری دیابت و کبد چرب را بازگو کرده و بر لزوم توجه جدی به این بیماری ها و درمان کامل آن تاکید می کند.