استفاده از تولیدات داخلی موجب ایجاد اشتغال می شود 
چاپ 

استفاده از تولیدات داخلی موجب ایجاد اشتغال می شود

مدیر  یک کارخانه تولیدی گفت: مردم باید به این باور برسند و اعتقاد داشته باشند که استفاده از تولید داخلی و کالای ایرانی  باعث اشتغال‌زایی می‌شود.

مهندس محسن اکبری با اشاره به نام‌گذاری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»  از سوی رهبر معظم انقلاب بیان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم له در خصوص اقتصاد و نامگذاری امسال به این نام یقینا باید بیشتر توجه  در زمینه تولید و اشتغال باشد.

وی با بیان اینکه حمايت از توليد داخلي، مهم ترين اصل در تحقق اقتصاد مقاومتي است، یکی از مباحث مهم در راستای اجرایی کردن بحث اقتصاد مقاومتی، استفاده از تولیدات و اجناس داخلی است که همواره می‌بایست مورد توجه قرار گیرد لذا لازم است تا با برنامه ريزي جامع، صحيح و هدفمند و با اتكاء به دانش، تخصص و توان داخلي، كاهش واردات و افزايش صادرات؛ بستر و زمينه لازم را براي تحقق اهداف و سياست هاي اقتصاد مقاومتي ايجاد و تقويت كرد.

اکبری ادامه داد: براي عملياتي كردن سياست هاي اقتصاد مقاومتي كه راه نجات، شكوفايي و بالندگي اقتصادي كشور است؛ باید  تمامي بخش ها اعم از مردم، دولت و بخش خصوصي با الزامات آن آشنا شده و هر كدام به وظايف خود در اين راستا به درستي عمل نمايند.

به گفته وی، راه اصلي توسعه اقتصادي كشور با تكيه بر توان داخلي صورت مي گيرد بنابراین تكيه بر توان داخلي و تاكيد بر استفاده از توليدات داخلي علاوه رونق اقتصادي  موجب بالا رفتن  آمار اشتغال و نیروی کار بومی در هر منطقه خواهد یافت.

وی یادآور شد: در صورتی که از تولید ملی حمایت بیشتری به عمل آید و از واردات بی رویه جلوگیری شود، می توان بسیاری از  سرمایه گزاران را به آغوش بازار کار برگرداند چرا که هم اینک برخی صاحب نظران و کارشناسان  معتقدند که هنوز در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت مثبتی صورت نگرفته است.

اکبری با بیان اینکه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت اقتصادی باید گامهای اصولی برداشته شود تا این امر منجر به افزایش تولید و اشتغال در کشور شود، افزود: مردم نیز باید به این باور برسند و اعتقاد داشته باشند که استفاده از کالای ایرانی خود باعث اشتغال‌زایی می‌شود و مشکل بسیاری از جوانان در این زمینه برطرف می‌شود که تحقق این امر به حمایت همه از تولیدکنندگان ایرانی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: اگر مردم به این باور برسند که با خرید کالای ایرانی به اقتصاد کشور، به اشتغال، به خودکفایی و به رفاه خود و فرزندانشان کمک می‌کنند، به‌طور یقین برای این منظورعمل می‌کنند.

به گفته وی، برخی کالاهای خارجی کیفیت بالایی ندارند، اما متأسفانه با تبلیغات پی در پی و مکرر شبکه‌های ماهواره‌ای و بعضا تبلیغ این کالاها در صدا و سیما، مردم به استفاده و خرید کالای خارجی تشویق می‌شوند و روی می‌آورند، این در حالی است که بسیاری از کالاهای ایرانی در کیفیت از کالای همتای خارجی خود مناسب‌تر و بی‌رقیب هستند.

اکبری خاطر نشان ساخت: تولیدکنندگان نیز در مقابل وظیفه دارند  تا با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود اعتماد مصرف‌کنندگان ایرانی را به مصرف محصولاتشان جلب کنند.

وی اظهار داشت: هم اینک شرکت آریا تجهیز ابن سیناتوانسته با ارتقای کیفیت خود و با تولید پک های جراحی یک بار مصرف استریل، محصولات یک بار مصرف استریل، محصولات یک بار مصرف غیر استریل و محصولات مصرفی بیمارستانی توانسته محصولاتی همپای رقبای خارجی تولید نماید.

وی گفت: با توجه به اینکه هم اینک زمینه اشتغال حدود ۷۰ زن در این مجموعه فراهم شده است در صورت استقبال از مراکز درمانی از این مجموعه این رقم شاغلین در این مجموعه به ۱۰۰ نفر افزایش خواهد یافت تا گامی در جهت اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال باشد.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو