Logo of a company

پاسخ سخنگوی قوه قضائیه به مردوخی کردستانی سردبیر شبکه های خبری طوفان نیوز و یمین نیوز در خصوص تخلف مدیران بیمه مرکزی که هریک در ماه ۱۸۰ میلیون تومان حقوق دریافت می کردند

یمین نیوز-روز یکشنبه حجت الاسلام محسنی اژه ای در نود و ششمین نشست خبری خود با خبرنگاران، ضمن  تبریک حلول ماه شعبان به سوالات خبر نگاران پاسخ داد.

در ابتدا ناصر یمین مردوخی کردستانی پیشکسوت اصحاب رسانه و سردبیر شبکه های خبری طوفان نیوز و یمین نیوز در خصوص افشاگری وزیر اقتصاد مبنی بر دریافت حقوق ۱۸۰ میلیونی در بیمه مرکزی سوال خود را مطرح کرد .

مردوخی گفت : روز گذشته وزیر  امور اقتصادی و دارایی، در پی اطلاع از فیش‌های حقوقی چند ده میلیون تومانی مدیران ارشد بیمه مرکزی، دستور رسیدگی به این موضوع و ارائه یک گزارش جامع را صادر کرده وقرار است این گزارش در هفته جاری به وزیر اقتصاد ارائه شودو مشاهده فیش‌های حقوقی این مدیران نشان داده که برخی از  مدیران  ارشد بیمه مرکزی ۱۸۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و حقوق تنها یک نفر ۸۷ میلیون تومان بوده است لطفا در این مورد توضیحات لازم را بفرمایید و اینکه قوه قضائیه چگونه با این تخلفات برخورد می کند؟سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر این فیش های حقوقی تخلف باشند  آقای طیب نیا یا مسئولان ذیربط گزارش می دهند و تنها زمانی قوه قضائیه ورود می کند که تخلف نبوده و جرم محرز باشد. بنابراین اگر تخلف صورت گرفته باشد خود دولت رسیدگی می کند.

محسنی اژه ای همچنین گفت: تاکنون کسی در این خصوص به عنوان جرم به قوه قضاییه مواردی را مطرح نکرده است و کسی اعلام جرم نکرده است که مردوخی گفت من اعلام جرم می کنم

اژه ای مجددا در پاسخ به مردوخی اظهار داشت:شما  با مستندات اعلام جرم نمایید و ما تعقیب  می کنیم.

سردبیر شبکه های خبری طوفان نیوز و یمین نیوز همچنین سوال دیگری  را مطرح کرد که  در فیش حقوقی این مدیران متخلف وام ضروری بالای ۴۰۰ میلیون تومانی، وام خودرو ، اضافه کاری ۴ میلیون تومانی، اضافه کاری فوق العاده ۳۳ میلیون تومانی و برخی ارقام دیگر نیز درج شده است چگونه چنین اتفاقی می افتد در حالی که بعضی از کارمندان دولت از صبح تا شام خدمت می کنند و زمانی که می خواهند اضافه کار بگیرند جانشان را به لبشان می رسانند البته این چند فقره را وزیر دارایی کشف کرده چه بسا از این موارد در دیگر دستگاه ها در حال رخ دادن است و ادامه دارد که آقای اژه ای گفت:همانطور که گفتم اگر دراین فیش های حقوقی تخلف باشد  وزیر اقتصاد  یا مسئولان ذیربط گزارش می دهند .

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت علت فوت مهرداد اولادی، گفت: پرونده ای در این خصوص تشکیل شد و علت فوت چیز دیگری به جز خودکشی اعلام شده است، کارشناس پزشکی قانونی در خصوص علت فوت به دلیل مصرف الکل و مواد مخدر نظر داده است و دادگاه باید تصمیم و قرار مناسب را صادر کند. سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرد که علت مرگ مهرداد اولادی بازیکن فوتبال مصرف الکل و مواد مخدر بود.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوال  دیگر در رابطه با پرونده ستایش قریشی نیز گفت: کیفرخواست این پرونده به زودی و یا تا هفته آینده صادر می شود، تحقیقاتی نیز در خصوص روانی بودن متهم انجام شده است که نتایج اعلام می شود.