رتبه ایرانی ها در عمل جراحی بینی 
چاپ 

رتبه ایرانی ها در عمل جراحی بینی

رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور از جراحی داوطلبانه و رایگان قربانیان اسیدپاشی توسط جامعه پزشکان فوق تخصص پلاستیک و زیبایی خبر داد.

سیدابوالحسن امامی در نشست خبری کنگره سالیانه جراحان کشور درخصوص این اقدام داوطلبانه جمعی از پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: این پزشکان کسانی را که دچار اسیدپاشی می‌شوند در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی بدون دریافت حق‌العمل به صورت داوطلبانه جراحی می‌کنند، چراکه آنان در مقابل یک عارضه وخیم قرار دارند و از طرفی هم بیشتر حادثه دیدگان دختران جوان هستند.

وی افزود: ما در مجموع ۳۰۰ فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در کشور داریم که اسامی آنها در سایت انجمن موجود است. متاسفانه جراحان عمومی، گوش و حلق و بینی، فک و صورت حتی تکنیسین‌ها نیز جراحی زیبایی بینی را بدون گذراندن هیچ دوره آموزشی و به صورت تجربی انجام می‌دهند.

به گفته رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور، متخصصان گوش و حلق و بینی تنها در صورت گذراندن دوره کلاسیک آموزش جراحی زیبایی و سر و صورت که تحت نظر سازمان نظام پزشکی برگزار می‌شود، می‌توانند عمل جراحی زیبایی بینی را انجام دهند.

امامی با بیان اینکه از میان تمام آمار موارد سوانح و تصادف در کشور، ۸۰ درصد دچار ضایعات سر و صورت می‌شوند، ادامه داد: بیشترین ناهنجاری مادرزادی مربوط به شکاف لب و کام است. از میان ۷۰۰ زایمان، یک نوزاد با ناهنجاری شکاف لب و کام مواجه می‌شود و تا ۱۷ سالگی نیاز به درمان دارند.

رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور به تاثیر طرح تحول سلامت در ارتقای تعرفه‌های جراحی پلاستیک و زیبایی اشاره کرد و گفت: طبق نظر وزیر بهداشت تعرفه‌های این جراحی به اندازه مناسبی ارتقا پیدا کرد و باعث شد به بیماران سوختگی توجه بیشتری صورت گیرد.

رتبه چهارم ایران در دنیا در زمینه جراحی زیبایی بینی

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست جواد امیری‌زاد، دبیرانجمن جراحان پلاستیک و زیبایی از رتبه چهارم ایران در دنیا از نظر میزان عمل جراحی بینی خبر داد و گفت: در حال حاضر ایران از نظر میزان کل اعمال جراحی زیبایی در جایگاه دهم قرار دارد که موارد اقتصادی در این موضوع دخیل است. هرجا که یک جریان اقتصادی ایجاد شود، افراد زیادی وارد آن می‌شوند. در شرایط فعلی بسیاری از کسانی که وارد این حیطه شدند، هیچ تخصصی ندارند و باعث ایجاد عوارض و بدشکلی در صورت بیماران می‌شوند.

تبلیغات لاغری، زیبایی و افزایش قد ماهواره‌ها دروغ است

وی ضمن دروغ خواندن تمام تبلیغات ماهواره‌ای که برای لاغری، زیبایی، افزایش قد و… وعده می‌دهند، ادامه داد: ما بارها این موضوع را اعلام کرده‌ایم، اما هیچ گوش شنوایی نیست و همچنان مردم به دلیل ناآگاهی به سراغ این افراد می‌روند. اگر کسی نیاز به جراحی زیبایی داشته باشد، می‌تواند به سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی مراجعه و پزشکان مورد اعتماد را پیدا کند.

دبیرانجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در ادامه تصریح کرد: تنها پزشکانی که عمل جراحی بینی در برنامه آموزشی آنها گنجانده شده باشد، می‌توانند اقدام به انجام این جراحی کنند. بسیاری از اعمال جراحی زیبایی ضرورتی ندارند. ۹۰ درصد شکایات جراحی زیبایی نیز مرتبط با تخلفات افراد غیرجراح پلاستیک است و در حال حاضر هیچ شکایتی توسط فوق تخصص‌های این رشته صورت نگرفته است.

 

جراحی زیبایی رایگان بیماران سوخته بی‌بضاعت در بیمارستان شهید مطهری

مصطفی ده‌مرده‌ای، رییس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری نیز در این نشست گفت: ما با همکاری انجمن حمایت از بیماران سوخته و همچنین جراحان پلاستیک و زیبایی، هر بیمار سوختگی که دچار حادثه شده، در صورت نداشتن استطاعت مالی و داشتن دفترچه بیمه به صورت رایگان جراحی می‌کنیم.

وی افزود: در بیمارستان‌های خصوصی به ازای هر درصد سوختگی ۵ میلیون تومان برای درمان دریافت می‌کنند، ولی در بیمارستان‌های دولتی این رقم تقریبا یک میلیون تومان است که بیمار تنها شش درصد آن را می‌پردازد که معادل ۱۰۰ هزار تومان می‌شود. ما در حال حاضر به ندرت مشکلی برای در اختیار قرار دادن تخت به بیماران سوختگی داریم.

به گزارش ایسنا، چهلمین کنگره سالیانه جراحان کشور ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو