پیکره رنجور و بیمار زمین نیازمند ترمیم است 
چاپ 

پیکره رنجور و بیمار زمین نیازمند ترمیم است

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب گفت: پیکره زمین طی سالها استفاده نامناسب و بهره برداری  بی رویه، رنجور و بیمار شده و نیازمند ترمیم جدی است.

مهندس هوشنگ انوشیروانی عزم همگانی برای نجات زمین از آسیب و تهدیدها را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر به فکر زمین نباشیم، آسیب های زیادی در انتظار فرزندانمان خواهد بود و این تلنگری برای بشر است.

وی بیان کرد: تغییرات آب و هوایی و مشکلات امروز محیط زیست ناشی از امور غیرعلمی و برخورد غیرعالمانه با طبیعت در گذشته است.

این فعال محیط زیست گفت: آن چیزی كه امروز در زمینه محیط زیست می‌بینیم، پیامد كارهای بشر در چند سال گذشته است؛ تخریب محیط زیست، از بین رفتن پوشش گیاهی، كاهش منابع آبی و آلودگی خاك مسائلی است كه آینده زمین را تهدید می‌كند.

انوشیروانی با اشاره به عوامل ایجاد آلودگی زمین، بیان کرد: صنعتی شدن و پیامدهای آن بیش از هر چیز زمینه های آلودگی زمین را فراهم كرده است.

مدیر عامل شرکت داراپلاستیک غرب با بیان این که امروز سلامت بشر با آسیب‌های جدی روبه‌رو است، اظهار داشت: برای اصلاح رفتار خود باید گام برداشت و این با تولید علم و فناوری ممکن و میسر است.

وی گفت: بر اساس گزارشات منتشره سالانه بیش از ۷.۳ میلیون هکتار جنگل در دنیا در حال نابودی است در حالیکه هرهکتار جنگل اکسیژن ده نفر را تامین می کند

انوشیروانی افزود: همچنین به گفته کارشناسان سالانه ۴۰۰ هزار تن کاغذ در کشور مصرف می شود این در حالی است که برای تولید یک تن کاغذ ۱۷ اصله درخت برابر با سه تن درخت از بین می رود و اگر ۲۵ درصد در مصرف کاغذ صرفه جویی کنیم یا بازیافت ۲۵ درصد کاغذ برابر با حفظ و نگهداری یک میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت است.

وی یادآور شد: امروز برای حیات و زندگی سالم و پایدار، نیازمند توجه به محیط زیست و احترام به مقررات و قوانین مربوط یه این حوزه هستیم.

این فعال محیط زیست گفت: باید به منابع طبیعی که نشانه های الهی هستند، احترام گذاشته شود و بدانیم که زندگی پایدار و سالم وابسته به حفظ محیط زیست است.

انوشیروانی افزود: با تکنولوژی و سرمایه گذاری مناسب و مدیریت درست و از همه مهمتر احیای فرهنگ آشتی انسان ها با محیط زندگی خود در بیان و عمل، می توان جلوی فجایع زیست محیطی را گرفت.

وی بر ضرورت ارایه آموزش های لازم به شهروندان در این خصوص تاکید کرد و افزود: آشنا کردن شهروندان با روش‌های حفاظت از محیط زیست، اجرای برنامه‌های زیست محیطی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی از جمله فعالیت‌های است که در این هفته می تواند مورد تاکید قرار گیرد.

مهندس انوشیروانی بیان کرد:  با توسعه فرهنگ و گسترش آموزش در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی باید به ذخیره‌سازی نیازمندی‌های جامعه در آینده اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی بر لایه‌های مختلف جامعه، خواستار همکاری بیشتر آنان در جهت آگاه‌سازی جامعه نسبت به موضوع مدیریت پسماندها شد.

وی بهره گیری از ظرفیت و توان سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی را از بهترین و مناسبترین راهكارها برای صیانت از محیط زیست ذکر کرد.

 

انوشیروانی به نقش شركت دارا پلاستيك غرب در چند سال اخير جهت ورود تكنولوژي پلاستيك تجزيه پذير به كشور اشاره کرد و گفت: هم اكنون ٨٠ درصد محصولات تولیدی این شرکت تجزيه پذير است وبا آگاهي مشتريان ونقش زيست محيطي و استراتژيك اين محصول اميدواريم در سال اقدام وعمل، عملا ۱۰۰ درصد محصولات اين شركت را بصورت تجزيه پذير توليد وعرضه كنيم.

وی خاطر نشان كرد: با شناخت مصرف كنندگان از مزاياي زيست محيطي پلاستيك تجزيه پذير اقبال عمومي براي استفاده از اين محصول روز به روز فزوني می يابد.

مدیر عامل شرکت دارا پلاستیک غرب بیان کرد : این نگرانی همواره در شرکت ما وجود داشت که محصولاتمان به محیط زیست آسیب می رساند و دنبال یافتن چاره ای بر رفع این معضل بودیم که با وارد کردن تکنولوژی اکسو زیست تخریب پذیر به کشور ، اولین گام را جهت تولید و عرضه این محصول برداشتیم که با استقبال فروشگاههای زنجیره ای روبرو شد و با تدوین استاندارد داخلی این شرکت اولین دارنده استاندارد ملی اکسا زیست تخریب پذیر در کشور ، توانست گام ناچیزی در راستای حفاظت محیط زیست بردارد.

این فعال محیط زیست گفت: احساس مسولیت این شرکت در قبال محیط زیست قدمتی هشت ساله دارد، محیط زیست ما مبنای موجودیت ماست که سعی داریم با حفظ آن برای خود و نسل های بعدی، آینده خوب را بسازیم محصولات این شرکت برای محیط زیست ومنابع طبیعی کمترین آسیب را به دنبال دارد و این کار با تغییر متدولوژی مصرف همگانی خواهد شد.

مهندس انوشیروانی افزود: شرکت دارا پلاستیک با اخذ استاندارد ملی تضمین حفاظت از محیط زیست را به مصرف کنندگان دوستدار محیط زیست می دهد و اخذ این نشان با تجهیز ازمایشگاه و تلاش کارشناسان مجرب این شرکت میسر شده است.

وی اظهار کرد: در مجموعه داراپلاستیک غرب استفاده از دانش و فن آوری و استفاده از تکنولوژی اهمیت بسزایی دارد و ما با استفاده از نیروهای متخصص توانسته ایم محصولاتی با مرغوبیت بالا تولید و به بازار عرضه کنیم و این مهم، اقدامی موفق آمیز جهت رشد و توسعه صنعت پلاستیک کشور است.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب با اشاره به این که استفاده از کیسه های پلاستیکی قابل بازیافت و تجزیه پذیر موجب حفظ محیط زیست می شود، گفت: این شرکت اولین تولید کننده نایلکس و نایلون های تجزیه پذیر ایران  است که توانسته با تولید این فرآورده ها، قدم های موثری برای حفظ محیط زیست بردارد.

انوشیروانی گفت: خوشبختانه امروز داراپلاستیک نام آشنایی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انواع مختلف و متنوع محصولات پلاستیکی است، خلاقیت و تنوع کالا و توجه و احترام به نیاز مشتری چیزی است که دست اندرکاران این شرکت تلاش می‌کنند تا به آن متعهد باشند.

وی افزود: آلودگی های برخی نایلکس های معمولی بر همگان آشکار شده و تفاوت قیمت ۱۰ درصدی این گونه محصولات مانع استفاده از این فناوری روز و برتر دنیا نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تشویق صنایع برای استفاده از این گونه نایلون های تجزیه پذیر، بتوان به حفظ محیط زیست بیش از پیش توجه کرد.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب، افزود: اخذ نشان استاندارد کیسه های پلاستیکی اکسازیست تخریب پذیر برای اولین بار در کشور در کنار داشتن استانداردهای بین المللی، داوران را بر آن داشت که به کاندیداتوری این شرکت در جشنواره صنعت پلاستیک نگاه مثبتی داشته باشند و جلسه دفاعیه نیز با حضور کارشناسان شرکت دارا پلاستیک با موفقیت برگذار شد و موجب انتخاب مدیریت این شرکت به عنوان مدیر موفق صنعت پلاستیک گردید.

انوشیروانی افزود: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنولوژی ساخت این گونه پلاستیک ها می تواند به وب سایت این شرکت به آدرس اینترنتی  www.daraplast.ir مراجعه کنند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو