کاهش محسوس دما/ رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید 
چاپ 

کاهش محسوس دما/ رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید

براساس پیش بینی سازمان هواشناسی در سه روز آينده به ويژه در ساعات بعد از ظهر و اوايل شب در استانهاي واقع در دامنه هاي البرز و دامنه هاي مركزي و جنوبي زاگرس رگبار و رعدوبرق پیش رو خواهیم داشت.

در روز شنبه شمال شرق كشور نيز متاثر از توده هواي سردي كه روز گذشته در سواحل شمالي و بخشهايي از شمال غرب فعال بود، با رگبار باران، رعدوبرق ،وزش باد شديد موقت و كاهش محسوس دما همراه خواهد بود.

همچنين با عبور متناوب امواج تراز مياني از روي كشور، در سه روز آينده به ويژه در ساعات بعد از ظهر و اوايل شب در استانهاي واقع در دامنه هاي البرز و دامنه هاي مركزي و جنوبي زاگرس ، رشد ابر، وزش باد شديد موقت و رگبار و رعدوبرق پيش بيني مي شود.

لازم به ذكر است در روز شنبه در برخي ساعات در شمال سيستان و بلوچستان وزش باد شديد و گردوخاك رخ خواهد داد.

بیشینه و کمینه تهران به ترتیب ۲۷ و ۱۲ می باشد.

***وزش باد پدیده غالب و مشترک بین استانها

محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: از هفته ای گذشته با ورود موج جدیدی از توده هوایی به کشور کاهش دما را شاهد بودیم  و این کاهش دما همچنان پا برجا خواهد ماند.

وی افزود: در بسیاری از استان ها شاهد کاهش دما هستیم، به عنوان مثال دمای هوای تهران نسبت به روز گذشته ۴ درجه کاهش دمای و کرج ۸ درجه و قزوین ۴ درجه کاهش دما داشت است.

همچنین در سواحل دریای خزر و شمال غرب بارشها ادامه  خواهد داشت. این بارشها برای سایر استانها مانند آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران ، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان ، تهران  شاهد وقوع رگبار به شکل پراکنده خواهیم بود.

اصغری اظهار داشت: این بارشها نسبت به هفته گذشته قابل قیاس نیست، بلکه خیلی ضعیف و پراکنده خواهد بود. در استانهای قم، شمال استان مرکزی، استان قزوین،  البرز، زنجان، شمال اصفهان بارش به صورت پراکنده خواهیم داشت.  فردا نیز بارندگی ها ادامه خواهد داشت.

اصغری ادامه داد: علاوه بر بارش باران وزش باد را شاهد خواهیم بود و  وزرش باد پدیده مشرکت بین اغلب استانها از جمله  در استان تهران ، جنوب غرب ، جنوب شرق، خراسان جنوبی  و کرمان خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو