تکذیب خبر آلودگی آب / سیتروگلیسیرین هیدروکلراید در آب شرب وجود ندارد 
چاپ 

تکذیب خبر آلودگی آب / سیتروگلیسیرین هیدروکلراید در آب شرب وجود ندارد

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تکذیب خبر استفاده از ماده ای به نام «سیترو گلیسیرین هیدروکلراید» برای گندزدایی آب آشامیدنی اعلام کرد چنین ماده ای حتی در فرهنگ دارویی نیز وجود خارجی ندارد.

به گزارش ایلنا، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اطلاعیه‌ای تاکید کرد ماده‌ای به نام سیتروگلیسیرین هیدرو کلراید وجود خارجی ندارد و بر این اساس، طرح موضوع استفاده از چنین ماده‌ای برای گندزدایی آب از سوی هر شخصی که مطرح شده کذب محض است و به طور مسلم آقای پروفسور سمیعی هرگز چنین سخنی را مطرح نکرده است.

بر پایه این جوابیه، بیشتر مواد گندزدایی که در ایران و سایر کشورهای جهان استفاده می‌شود، مطابق آخرین توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) از خانواده کلر و ترکیبات آن و گاهی ازن و اشعه ماورای بنفش است.

بتازگی شایعه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده است که «علت مرگ مهرداد اولادی- عضو پیشین تیم ملی فوتبال و تیم‌های استقلال، پرسپولیس و ملوان بندر انزلی- و هزاران جوان زیر ۳۰ سال که هر روزه در ایران دچار سکته قلبی می‌شوند، ماده ضدعفونی کننده سیتروگلیسیرین هیدروکلراید است که مدتی است برای از بین بردن آلودگی آب استفاده می‌شود».

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو