بارش‌ها تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد 
چاپ 

بارش‌ها تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد

baresرئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۹ ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در گردنه‌ محورهای سردسیر و برف‌خیز نصب شده است، گفت: پس از اردیبهشت به تدریج، خشکی غالب شده و بارش‌ها کاهش می‌یابد.

داود پرهیزگار در مراسم امضای تفاهم‌نامه ایجاد هماهنگی های لازم به منظور بهره گیری از تمام ظرفیت‌های سامانه هواشناسی جاده ای بالغ بر ۶۹ ایستگاه هواشناسی، گفت: با توجه به توپوگرافی کشور ایران و وجود جاده‌های کوهستانی، نیازمند توسعه شبکه‌های اطلاع‌رسانی جاده‌ای هستیم؛ به همین دلیل فعالیت‌های تحقیقاتی در حال انجام است تا نقاطی که لازم است به ایستگاه‌های پایش هواشناسی تجهیز شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۹ ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در گردنه‌ محورهای سردسیر و برف‌خیز نصب شده است، اظهار داشت: رویکرد سازمان هواشناسی، کاربردی کردن اطلاعات هواشناسی است، در همین راستا سامانه توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: اینکه طیف کاربران هواشناسی از مردم عادی، کشاورزان، سیستم حمل و نقل تا بخش‌های نظامی گسترده است و همه خواهان اطلاعات هواشناسی به روز هستند.

پرهیزکار با بیان اینکه پیش‌آگاهی از شرایط جوی از مخاطرات رانندگی می‌کاهد و به مدیریت بهتر راه‌ها می‌انجامد، گفت: در نوروز امسال، اطلاعیه‌های هواشناسی موجب شد مردم از جاده‌های برفگیر کوهستانی تردد نکنند و ترافیک و مشکلات راهداری‌ها کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در هواشناسی جاده‌ای، ارائه خدمات به سازمان راهداری به صورت تخصصی است، افزود: تلاش می‌شود اطلاعات هواشناسی به نحوی ارائه شود که برای کاربران قابل فهم باشد.

رئیس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوا، گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه بارش‌ها ادامه دارد و پس از آن به تدریج خشکی غالب می‌شود ضمن آنکه عمده بارش‌ها در شمال غرب و جنوب شرق کشور ادامه می یابد. بارش‌ها در حال حاضر ۲ درصد بیش از رقم نرمال و طبیعی است و تا پایان سال زراعی نیز بارش‌ها در حد نرمال خواهد بود.مهر

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو