کارت سوخت حذف نشد؛ پرمصرف ها بنزین گرانتر می خرند 
چاپ 

کارت سوخت حذف نشد؛ پرمصرف ها بنزین گرانتر می خرند

karمصوبه مجلس:اگر وسیله نقلیه با استفاده از “کارت سوخت جایگاه” و یا “مازاد بر سهمیه تعیین شده” توسط دولت(سهمیه پایه)سوخت گیری کند، بهای سوخت تحویلی براساس قیمت تمام شده بنزین خواهد بود.

به گزارش صدا و سیما ، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بند الحاقی ۱ تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۵ با اصلاح این بند الحاقی با ۱۰۳ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بند الحاقی ۱ تبصره ۱۴ به علت برخی از ابهامات عبارتی برای اصلاح به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شده بود.

بند الحاقی اول تبصره ۱۴ به شرح زیر اصلاح شد:

دولت مکلف است حداکثر چهارماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، نفت گاز (گازوئیلی) و دوگانه سوز را به کارت سوخت مجهز کند و از آن تاریخ عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفا با استفاده از کارت مذکور و براساس بندهای زیر انجام می پذیرد:

الف – هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت شود.

ب – قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال ۱۳۹۴ با رعایت بندهای این تبصره خواهد بود.

ج- در صورتیکه وسیله نقلیه با استفاده از کارت سوخت جایگاه و یا مازاد بر سهمیه تعیین شده توسط دولت (سهمیه پایه) سوخت گیری کند، بهای سوخت تحویلی براساس قیمت تمام شده خواهد بود.

د- قیمت تمام شده موضوع این تبصره عبارت است از قیمت تحویل در بندر (فوب) خلیج فارس به اضافه هزینه های جانبی شامل ریزش،‌ تبخیر، بیمه،‌ انتقال، حمل،‌ توزیع و عوارض قانونی موضوع جزء ۲ تبصره ماده ۱۶ و بند ج ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده و نرخ کارمزد مناسب پرداختی به جایگاه داران که توسط دولت تامین می شود.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو