روابط عمومی، تجلی اراده برای برقراری روابط درون و برون سازمانی است 
چاپ 

روابط عمومی، تجلی اراده برای برقراری روابط درون و برون سازمانی است

یک محقق و کارشناس ارشد حوزه رسانه، روابط عمومی را دریچه اندیشیدن به دنیای ارتباطات دانست و گفت: روابط عمومی، تجلی اراده برای برقراری روابط درون و برون سازمانی با مخاطبان است.

مهندس مجید ملازاده در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: امروزه روابط عمومی در تمام جهان نقش مهمی در شکل‌ دادن به حوادث و رخدادهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد و به آن به عنوان نیرویی اثرگذار و قابل تامل نگریسته می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، اطلاع‌رسانی و ارتباط بحث نخست جهان امروز به شمار می‌آید، یادآور شد: ارزش و جایگاه والای وجود یک روابط عمومی تخصصی در قالب یک سازمان در عرصه اطلاع‌رسانی و ارتباط نمایان می‌شود.

وی که از متخصصان و صاحبنظران حوزه رسانه و روابط عمومی است، تاکید کرد: روابط عمومی، قلب تپنده و چشم بینای هر سازمانی است و پویایی آن رشد و بالندگی یک سازمان را به ارمغان می‌آورد.

ملازاده گفت: برای آنکه بتوانیم به هدف نهایی روابط عمومی یعنی هدایت و جلب اعتماد افکار عمومی برسیم، شایسته است در کنار تلاش برای موفقیت اقدامات سازمان، سعی کنیم با مخاطبان سازمان خود به تفاهم و درک مشترک برسیم.

وی افزود: به عبارت دیگر، داشتن نگرش مشترک، لازمه رسیدن به تفاهم است و روابط عمومی ها با اعتمادسازی و جلب نظر و توجه مخاطبان می توانند حتی باورها و عقاید آنها را به نگرش تبدیل کنند و با سنجش و ارزیابی آن ها راه رسیدن به تفاهم با یکدیگر را پیدا کنند تا به یک درک مشترک برسند، در نتیجه لازم است همیشه علاوه بر ترغیب، به اقناع مخاطبان نیز توجه کنیم تا همراهی آنها را بدست آوریم.

*** روابط عمومی، چشمان تیزبین و خط مقدم اطلاع رسانی سازمان ها

ملازاده که حدود دو دهه فعالیت کار در رسانه و مدیریت روابط عمومی سازمان ها و شرکت های مختلف را در رزومه کاری دارد، در ادامه گفت: روابط عمومی‌ها، تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و حلقه اتصال مردم و مسئولان و چشمان تیزبین هر دستگاه اداری هستند.

این محقق و کارشناس ارشد حوزه رسانه، روابط عمومی و رسانه را دو بال مهم یک سازمان ذکر کرد و افزود: روابط عمومی‌ها در خط مقدم عرصه اطلاع‌رسانی قرار دارند.

وی اظهار کرد: روابط عمومی‌ها و رسانه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و با نگاه رشد و بالندگی و همچنین تقویت روحی نشاط و امید به رشد تعالی جامعه بیاندیشند.

این صاحبنظر حوزه رسانه و روابط عمومی گفت: رسانه‌ها دارای رسالت سنگینی هستند و روابط عمومی‌ها باید اتصال به رسانه‌ها داشته باشند.

ملازاده بیان کرد: امروزه به مدد تكنولوژي جديد و رشد ابزارهاي انتقال اطلاعات و مبادله افكار و عقايد از طريق خبرگزاری ها، مطبوعات، راديو و تلويزيون ساختار رسانه هاي سنتي برهم خورده و جهان ارتباطات وارد مرحله جديدي از حيات خود شده است.

 

*** رسانه ها مظهر ارتقای جامعه هستند

این محقق و کارشناس ارشد حوزه رسانه ادامه داد: رسانه ها، وسايل شگرفي هستند كه مظهر ارتقاي تكنولوژي در جامعه هستند و انتقال جوامع را به سوي آينده موجب شده اند.

ملازاده گفت: عصر حاضر را باید تلفیقی از اثرگذاری ارتباطات و اطلاعات دانست؛ عصری که بشر در آن بیش از گذشته خود را نیازمند به داشتن اطلاعات و برقراری ارتباط برای کسب اطلاعات مورد نیاز می بیند.

وی افزود: با در اختیار داشتن فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی مختلف و پیشرفته، امکان برقراری سریع ارتباط و تبادل سریع اطلاعات بیش از پیش میسر گردیده است.

این صاحبنظر حوزه رسانه و روابط عمومی بیان کرد: امروزه درونمایه تحولات و تغییراتی که بشر را برای ساختن آینده خود همراهی می کند، در حوزه اطلاع رسانی و دانایی استقرار یافته است.

وی گفت: از آن جایی که امروزه تعامل و ایجاد ارتباط دوسویه مهم تلقی می شود و مخاطب نیز نقشی کلیدی در پیشبرد اهداف و برنامه های سازمانی دارد، و از طرفی نیز پاسخگویی، تعامل، جلب اعتماد و  اعتبار سازمان نیز یک ضرورت مهم برای هر سازمان می باشد، می توان گفت کارکرد اجتماعی، مهمترین کارکرد روابط عمومی‌های مدرن است زیرا مخاطب در این بخش نقش مهمی را ایفا می کند.

ملازاده افزود: با ظهور رسانه های نوین به ویژه شبکه های اجتماعی، می توان به جرات گفت که مخاطبان در کارکرد اجتماعی جایگاه ویژه ای یافته و هر روز ابعاد تازه تری به آن می دهند، البته هنوز قابلیت های بسیاری از این تکنولوژی های نوین ارتباطی ناشناخته باقی مانده است.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو