نگاه سبز تشريفاتي معضلات زيست محيطي را برطرف نمی کند 
چاپ 

نگاه سبز تشريفاتي معضلات زيست محيطي را برطرف نمی کند

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب بر ضرورت حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: محیط زیست یک مسئله بسیاری جدی در حال حاضر است و نگرش فانتزی و سبز تشریفاتی که در گذشته به محیط زیست بود، برطرف کننده مشکلات این حوزه نیست.

مهندس هوشنگ انوشیروانی افزود: برای حفظ محیط زیست و داشتن زمین پاک مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین مسائلی است که باید وجود داشته باشد از این رو برای این که بتوانیم برنامه‌های زیست محیطی را محقق سازیم، باید فرهنگ‌سازی به منظور حفظ محیط زیست و همچنین آموزش‌های لازم را در این زمینه برای مردم داشته باشیم.

مدیر برگزیده جشنواره هشتم صنعت پلاستیک با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی بر لایه‌های مختلف جامعه، خواستار همکاری بیشتر آنان در جهت آگاه‌سازی جامعه نسبت به موضوع حفظ محیط زیست شد.

وی یادآور شد: به طور حتم با افزایش آگاهی اجتماعی و توانمندسازی شهروندان، رفتارهای زیست محیطی بهبود پیدا کرده و ارتقا می‌یابد، بنابراین در وهله اول باید سطح آگاهی شهروندان را بالا ببریم.

این متخصص صنعت پلاستیک با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در تهران و نیز استقبال مسئولان سازمان محیط زیست از غرفه این شرکت، گفت: بازدید مدیرکل دفتر آب و خاک، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی و مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان محیط زیست از غرفه شرکت داراپلاستیک غرب حاکی از اهمیت این صنعت سازگار با محیط زیست و ارج نهادن به تلاشهای این شرکت بعنوان نخستین تولید کننده کیسه های پلاستیکی تجزیه پذیر در کشور است.

مهندس انوشیروانی بیان کرد: در این بازدید مسئولان محترم از تدوین لایحه خاک خبر دادند و اظهار امیدواری کردند در سال ۱۳۹۵ شرکت تولیدی دارا پلاستیک غرب بعنوان صنعت سبز معرفی گردد. از موارد مهم تصویب لایحه خاک، الزام آور شدن استفاده از محصولات تجزیه پذیر و جایگزینی آن با محصولات معمولی در سازمانهای دولتی و عمومی است.

وی افزود: شرکت داراپلاستیک غرب در دهمین سالگرد تاسیس و ۲۰ سالگی شروع فعالیت تولیدی ، علیرغم تمام مشکلات اقتصادی توانست ظرفیت تولیدی اش را ۱۰۰ درصد افزایش دهد و با وارد کردن دو خط تولید فیلم سه لایه و سه دستگاه دوخت ایتالیایی و یک دستگاه چاپ هشت رنگ سیلندر مرکزی، امکان چاپ تا عرض ۱۳۰  سانتیمتر و تکرار ۱۱۰ سانتیمتر را فراهم سازد و ظرفیت تولید این شرکت در اسفندماه سال جاری به روزانه ۱۰ تن افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب با اشاره به این که استفاده از کیسه های پلاستیکی قابل بازیافت و تجزیه پذیر موجب حفظ محیط زیست می شود، گفت: این شرکت اولین تولید کننده نایلکس و نایلون های تجزیه پذیر ایران است که توانسته با تولید این فرآورده ها، قدم های موثری برای حفظ محیط زیست بردارد.

مهندس انوشیروانی که از مدیران با سابقه صنعت پلاستیک کشور است، یادآور شد: این شرکت از ابتدای سال ۸۸ و بصورت آزمایشی تولید پلاستیک تجزیه پذیر را آغاز کرد و تلاش کردیم که پلاستیک های سازگار با محیط زیست را در این واحد صنعتی جایگزین پلاستیک های معمولی کنیم.

** ابقای واحدهای صنعتی در گرو افزایش بهره وری

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب در ادامه ارتقا و ابقای واحدهای صنعتی در سال ۹۵ را در گرو برنامه ریزی صاحبان صنایع برای یافتن بازارهای جدید است دانست و گفت که این امر مستلزم افزایش بهره وری و ارتقای تکنولوژی می باشد.

وی تثبیت نرخ ارز، برنامه ریزی بلندمدت حمایتی غیر نقدی و پرهیز از تجویز تصمیمات آنی،  کاهش سود بانکی و به تبع آن کاهش بهره بانک ها، حضور بانک های خارجی، تعریف جدید از نحوه اعطای تسهیلات بانکی، اعطای امکانات تشویقی برای حضور صنایع در بازارهای بین المللی و پرهیز از برگزاری جلسات بدون مطالعه که حاصل آن تلف شدن وقت است را از راهکارهای اجرایی به منظور کاهش مشکلات واحدهای تولیدی ذکر کرد.

مدیر برگزیده جشنواره هشتم صنعت پلاستیک، توجه ویژه به منابع انسانی و مسایل بهداشتی و ایمنی کار، حضور در بازارهای خارجی، فراهم ساختن نرم افزارهای لازم برای استفاده بهینه از امکانات ارتقا یافته شرکت و به کارگیری تبلیغات متنوع و گسترده را از برنامه های شرکت داراپلاستیک غرب در سال ۹۵ ذکر کرد.

مهندس انوشیروانی افزایش زیربنای کارخانه و افزایش تولید، ارتقای کیفیت، تکنولوژی و بهره وری و وارد کردن تجهیزات پیشرفته از آلمان و ایتالیا و تجدید سرمایه گذاری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال را از اهداف تحقق یافته شرکت داراپلاستیک غرب در سال ۹۴ عنوان کرد.

** با کمترین هزینه هم می توان به محیط زیست خدمت کرد

مهندس انوشیروانی در ادامه با اشاره به اینکه با کمترین هزینه هم می توان به محیط زیست خدمت کرد، گفت: اگر در کنار رشد و مواظبت هر فرزندانمان بتوانیم یک درخت بکاریم و مراقبتش را برعهده بگیریم، برای آینده کودکانمان محیط زیبا و سالم زندگی فراهم ساخته ایم و استفاده از این لوگو در زایشگاهها، مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها می تواند این فرهنگ را نهادینه کند.

** دمیدن روح تازه برای حفظ محیط زیست

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به محیط زیست، گفت: فراهم آوردن فضایی برای آشتی دادن شهرنشینان با محیط زیست، فرهنگ تازه‌ای را در این حوزه ایجاد می‌کند.

مهندس انوشیروانی بیان کرد: احیای فرهنگ آشتی انسان ها با محیط زندگی خود در بیان و عمل، راهکاری مناسب برای کمک به کاهش مشکلات زیست محیطی است.

وی افزود: در مجموعه داراپلاستیک غرب استفاده از دانش و فن آوری و استفاده از تکنولوژی اهمیت بسزایی دارد و ما با استفاده از نیروهای متخصص توانسته ایم محصولاتی با مرغوبیت بالا تولید و به بازار عرضه کنیم و این مهم، اقدامی موفق آمیز جهت رشد و توسعه صنعت پلاستیک کشور است.

مهندس انوشیروانی گفت: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در نهادینه شدن فرهنگ استفاده از محیط زیست گام‌های اساسی برداشته می‌شود و با ارائه آموزش‌های دقیق، مردم با روش‌های حفظ و نگهداری این گونه محیط ها بیشتر آشنا ‌شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که با تشویق صنایع برای استفاده از این گونه نایلون های تجزیه پذیر، بتوان به حفظ محیط زیست بیش از پیش توجه کرد.

مهندس انوشیروانی افزود: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنولوژی ساخت این گونه پلاستیک ها می توانند به وب سایت این شرکت به آدرس اینترنتی www.daraplast.ir مراجعه کنند.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو