فرمانده ناجا مطرح کرد/تأکید رهبری بر استرداد اموال مسروقه به مال‌باختگان و مبارزه با شبکه‌های قاچاق 
چاپ 

فرمانده ناجا مطرح کرد/تأکید رهبری بر استرداد اموال مسروقه به مال‌باختگان و مبارزه با شبکه‌های قاچاق

فرمانده نیروی انتظامی، مبارزه با باندها و شبکه های قاچاق، سرقت و استرداد اموال مسروقه به مال‌باختگان و جلب رضایت آنها را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در نشست عمومی فرماندهان و مدیران ارشد ناجا ضمن تبریک سال جدید و میلاد با سعادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا (س)، اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که شروع و پایان امسال به نام این بزرگوار، مزین شده است.

 

وی افزود: از زحمات همه همکارانم در سراسر کشور به واسطه اقدامات بسیار خوبی که در ایام نوروز انجام دادند، تشکر می کنم؛ بحمدالله با عنایت خداوند، اقدامات صورت گرفته نیز نتیجه داد به گونه ای که کاهش ۴.۸ درصد تلفات جاده ای و نیز کاهش جرایم به نسبت سال ۹۴، خود موید این موضوع است.

 

سردار اشتری به بارش نزولات آسمانی در این ایام اشاره کرد و گفت: با توجه به لغزندگی جاده ها الحمدلله وضعیت خوبی را شاهد بودیم؛ از بعد امنیتی، ترافیکی، رسیدگی به شکایات و مراجعات مردم به پلیس وضعیت ما مطلوب بود هر چند معایب و نواقصی در این رابطه وجود داشت که ان‌شاءالله در جلسات بعدی موارد مذکور بررسی و راهکارهای آن ابلاغ می شود.

 

فرمانده ناجا به حساسیت ویژه سال ۹۴، زحمات و اقدامات فرماندهان، مدیران و نیز کارکنان این نیرو در این سال اشاره کرد و گفت: مراسم اربعین حسینی، تأمین امنیت زائران و تسهیلاتی که باید در اختیار آنها قرار می گرفت؛ مراسم ۲۲ بهمن و چهارشنبه آخر سال از برنامه های مهم ناجا در سال گذشته به شمار می آید.

 

وی بیان داشت: با مرور تقویم ۹۴ در می یابیم، برگ زرین دیگری به افتخارات ناجا افزوده شده البته با همت و تلاش جهادگونه این نیرو افتخارات بی شماری طی دهها سال گذشته به دست آمده و قطعا هر سال نیروی انتظامی پله های ترقی بسیاری را طی خواهد کرد.

 

سردار اشتری از انتخابات هفتم اسفندماه به عنوان مأموریت حساس و سنگین ناجا نام برد و گفت: در سایه لطف الهی، همت مردم عزیز ، هدایت های مقام معظم رهبری، تلاش های ناجا و سایر دستگاه های امنیتی در کشور موجب شد که انتخابات به خوبی برگزار شود؛ البته اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای انجام این مأموریت حساس در قبل، حین و بعد از انتخابات طراحی و به اجرا در آمد.

 

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: همچنین نجابت و منطقی بودن کسانی که رأی نیاورده بودند و نیز حضور بیش از ۲۵۰ هزار نفر برای تأمین امنیت انتخابات و همکاری مطلوب بسیج و سپاه در این رابطه موجب شد که انتخابات به خوبی برگزار شود که از این بابت خدا را شاکر هستیم.

 

تاکید بر استمرار آموزش در ناجا

 

سردار اشتری به راه اندازی قرارگاه جهادی آموزش در سال گذشته اشاره کرد و گفت: دستورالعمل های لازم در این رابطه آماده و به کلیه رده های نیرو ابلاغ شد به گونه ای که همه فرماندهان و مدیران پلیس های تخصصی و استان های سراسر کشور به صورت جدی آموزش را سرلوحه کار خود قرار دادند که این امر تأثیر بسزایی در اجرای مأموریت های پلیسی داشته است.

 

فرمانده ناجا با بیان اینکه در سال جاری بایستی در امر آموزش سرمایه گذاری لازم صورت پذیرد، تأکید کرد: باید آموزش به صورت مستمر در دستور کار ناجا قرار گیرد.

 

وی، کاهش ۴۷ درصدی شهادت مأموران و نیر افزایش ۱۶ درصدی درگیری با اشرار توسط مرزبانان را نتیجه آموزش کلیه کارکنان نیرو در مرزها، پلیس های تخصصی، کلانتری ها و پاسگاه های سراسر کشور دانست و افزود: هر چند این اقدامات موثر بوده اما لطف الهی نیز شامل حال همه ما شده که این سیر موفقیت خیلی بزرگی است.

 

نیروی انتظامی، تجهیزات محور نیست

 

اشتری از نیروی انسانی به عنوان سرمایه سازمانی نام برد و گفت: نیروی انتظامی تجهیزات محور نیست بلکه انسان محور است؛ هر چند تجهیزات تأثیر بسزایی در انجام مأموریت های پلیسی دارد.

 

این مقام عالی انتظامی با تأکید بر عضوگیری به جای عضویابی، خاطر نشان کرد: این امر یکی از برنامه های مهم مرکز گزینش و استخدام ناجا بود که در دستور کار قرار گرفت و نتیجه آن در سال های آینده خود را نشان خواهد داد.

 

کاهش ۲۰ درصدی تخلفات کارکنان ناجا

 

سردار اشتری با اشاره به افزایش نظارت ها در سال ۹۴، خاطر نشان کرد: در حوزه صیانت از کارکنان، کاهش بیش از ۲۰ درصد از تخلفات نیرو نتیجه نظارت، بازرسی و احساس مسئولیت فرماندهان و مدیران بوده است.

 

رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد نیروی انتظامی

 

فرمانده ناجا در ادامه اظهار داشت: در دیدار با مقام معظم رهبری گزارش عملکرد یک ساله به ایشان ارائه شد البته این گزارش قبلا به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم شده بود؛ ایشان پس از ملاحظه نسبت به عملکردها و اقدامات ناجا اظهار رضایت کردند و دو بار فرمودند گزارش خوبی بود و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

اشتری ادامه داد: علاوه بر خلاء ها، معایب و محاسنی نیز در اقدامات صورت گرفته وجود داشت که باید این محاسن تقویت و معایب نیز برطرف شود؛ البته برنامه ها و اولویت های سال ۹۵ مشخص و در موعد مقرر اعلام می شود.

 

وی، دیدار با مقام معظم رهبری را یکی از اتفاقات خوب سال گذشته عنوان کرد و گفت: در آن دیدار پس از ارائه گزارش، رهبر معظم انقلاب عالمانه و حکیمانه موضوعاتی را مطرح کردند.

 

استرداد اموال مسروقه به مالباختگان و جلب رضایت آنها

 

فرمانده ناجا تأکید کرد: بحث سرقت ها، استرداد اموال مسروقه به مال باختگان و جلب رضایت آنها را باید به صورت مستمر در دستور کار پلیس آگاهی قرار گیرد که این خواسته مقام معظم رهبری برگرفته از درخواست های مردم و خانواده های آنها است که باید تحقق یابد.

 

تاکید موکد رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با شبکه های قاچاق

 

اشتری، مبارزه با باندها و شبکه های قاچاق را یکی از تأکیدات موکد رهبر معظم انقلاب نام برد و افزود: با توجه به نام گذاری شعار امسال بایستی برخورد با قاچاق جزء اولویت های ناجا قرار گیرد؛ در راستای تحقق شعار سال، نیروی انتظامی نقش موثری داشته و این امر در نیرو به عنوان یک موضوع اصلی پایه گذاری شود.

 

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: باید برنامه ریزی های لازم در درون و برون سازمان به منظور اجرای مأموریت ها که مهمترین آن جلوگیری از قاچاق کالا است، صورت پذیرد؛ که تأمین امنیت سرمایه گذاران اقتصادی یکی از این موارد به شمار می آید.

 

وی ادامه داد: در دیدار با مقام معظم رهبری، ایشان به موضوعات فرهنگی و ضدفرهنگی در جامعه اشاره کردند لذا ما بایستی در کنترل مجالس و اتفاقاتی که پیرامون این موضوع رخ می دهد، اقدامات ریشه ای و عمیق داشته باشیم.

 

سردار اشتری به هماهنگی با دستگاه قضائی و اقدامات پیشگیرانه برای مراکزی که تولید ناهنجاری می کنند اشاره کرد و گفت: البته صحبت های مقدماتی در این رابطه انجام شده و ان شاءالله کارگروهی در این خصوص تشکیل می شود.

 

فرمانده ناجا یادآور شد: در پایان این دیدار، مقام معظم رهبری برای همکاران ما دعا کردند که من رضایت ایشان را به همه شما تبریک عرض می کنم، ان شاءالله اقداماتی که انجام می دهیم مرضی حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری باشد.

 

همت و عزم هیأت رئیسه ناجا برای ارتقاء معیشت کارکنان

 

وی، به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث رسیدگی به معیشت کارکنان ناجا اشاره کرد و افزود: در این رابطه تلاش هایی صورت گرفته و در صدد هستیم معیشت کارکنان را ارتقاء بخشیده و حقوق کارکنان افزایش پیدا کند؛ این امر جزء اولویت های ما است که به آن توجه خواهد شد و عزم و اراده هیأت رئیسه ناجا در تحقق همین موضوع است.

 

جهش خوب ناجا در اعتبارات سال ۹۵

 

سردار اشتری خاطر نشان کرد: طی چند ماهه گذشته اقدامات خوبی در بحث های بودجه ای صورت گرفته و در صورتی که مانعی وجود نداشته باشد، جهش خوبی در اعتبارات سال ۹۵ خواهیم داشت.

 

فرمانده نیروی انتظامی  در خاتمه از زحمات و تلاش های همه فرماندهان گذشته این نیرو، فرماندهان و مدیران ارشد و کلیه کارکنان ناجا در سراسر کشور، تقدیر و تصریح کرد: تلاش و همت این عزیزان موجب شد تا نیروی انتظامی امروز یک نیروی مقتدر، باصلابت، مردمی و اجتماعی باشد تشکر می کنم؛ ان شاءالله سال ۹۵ سال خوبی برای همه عزیزان و ملت شریف و بزرگوار ایران باشد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو