ترامپ/توافق هسته‌ای ایران یکی از وحشتناک‌ترین توافقاتی است که دیده‌ام/ اوباما و کری بچه هستند 
چاپ 

ترامپ/توافق هسته‌ای ایران یکی از وحشتناک‌ترین توافقاتی است که دیده‌ام/ اوباما و کری بچه هستند

نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی ان تی، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، توافق ایران «وحشتناک ترین» توافق در میان همه انواع توافقاتی است، که تا کنون او دیده است.

 

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز شنبه در سخنرانی تبلیغاتی خود در ایالت ویسکانسین، توافق هسته ای ایران با غرب را «وحشتناک ترین» نوع توافقی که تا کنون دیده توصیف کرد.

 

این نامزد جمهوریخواه پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: جان کری که وارد مذاکرات با ایران شده بود اگر یک بار از سر میز مذاکره بلند می شد و با ایران خداحافظی می کرد این توافق وحشتناک حاصل نمی شد. این یکی از وحشتناک‌ترین توافقاتی است که من تا کنون دیده ام.

 

ترامپ با ادبیاتی تمسخر آمیز اضافه کرد: بر خلاف اوباما که گرم شدن جهانی زمین بزرگترین دغدغه اش است، از نظر من مسئله هسته‌ای بزرگ ترین مشکل دنیای امروز است.

 

ترامپ با «بچه» خواندن رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا، گفت: «باراک اوباما می گوید مهم ترین مسئله کنونی دنیا، گرم شدن جهانی زمین است؛ باور می کنید که او گفت گرم شدن جهانی زمین بزرگ ترین مشکل  دنیای امروز است! من با او موافقم: گرم شدن جهانی ولی از نوع هسته ای اش، بزرگ ترین مشکل دنیای امروز است!»

 

دونالد ترامپ در ادامه افزود: سلاح های هسته ای و  قدرت این سلاح ها بزرگترین مشکل کنونی هستند و به چندین کشور که در حال حاضر دارای سلاح های هسته ای هستند اشاره کرد و افزود ممکن است کشورهایی وجود داشته باشند که ترسناک ترین نوع سلاح های هسته‌ای را در اختیار داشته باشند ولی کسی از وجود آنها خبر نداشته باشد.

 

«اکنون کشورهایی وجود دارند که این نوع سلاح ها را در اختیار دارند: پاکستان دارای قابلیت هسته ای عظیمی است؛ هند و روسیه و چین و آمریکا هم همینطور. شاید برخی کشورها هم دارای برنامه  هسته ای از ترسناک ترین نوعش باشند و هیچ کس هم  از آن خبر نداشته باشد. کره شمالی هم دارای سلاح هسته ای است.»

 

این نامزد پیشتاز ریاست جمهوری آمریکا، در ادامه اظهاراتش امنیت را مهم ترین مسئله برای آمریکا توصیف کرد و گفت: امنیت کشور در اولویت نخست ماست.

 

ترامپ در ادامه ضمن اشاره به اقتصاد و ثروت زیاد آمریکا گفت، آمریکا به برخی کشورهای ثروتمند دیگر کمک می کند بدون آنکه چیزی در عوض بگیرد: « ما از نظر نظامی به آلمان کمک می کنیم، بسیاری از مردم از این موضوع مطلع نیستند ولی بیشتر ما دلیل آن را می دانیم. ما به ژاپن، کره جنوبی و بسیاری از کشورها کمک مالی می کنیم؛ ما به عربستان سعودی هم کمک می کنیم. عربستان سعودی در زمانی که بهای نفت بالا بود روزانه میلیاردها دلار درآمد داشت و همچنان عواید زیادی دارد. آنها در هر روز حدود یک میلیارد دلار درآمد دارند. این کشور برای خود غولی است. آلمان هم همینطور، کره جنوبی هم همینطور، ژاپن هم همینطور. این کشورها ثروتمند هستند ولی ما به آنها کمک می کنیم. اما آنها هیچ کاری برای ما نمی کنند.»

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو