Logo of a company

هشدار به خریداران ویلا در سفرهای نوروزی

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی درباره خرید ویلا و زمین در شهرهای شمالی بدون در نظر داشتن شرایط لازم در ایام نوروز هشدار داد.

به گزارش مهر، سید قاسم بی نیاز اظهارداشت: متاسفانه برخی افراد سودجو، زمین‌های دارای کاربری کشاورزی را به ویژه در استان‌های شمالی بدون مجوز از مراجع ذی‌صلاح، تفکیک می‌کنند و به معرض فروش می‌گذارند و حتی در مواردی پس از ساخت غیرقانونی ویلا آن را می‌فروشند.

 

وی افزود: این موضوع موجب شده است بخش قابل توجهی از آگهی‌های نشریات به فروش زمین‌ها و ویلاهای فاقد اسناد مالکیت و مجوز ساخت، اختصاص یابد که وزارت راه و شهرسازی به هموطنان توصیه می‌کند دقت لازم را هنگام خریداری این املاک داشته باشند.

 

بی نیاز تصریح کرد: در این زمینه استعلام از اداره کل راه و شهرسازی، مشورت با مشاور حقوقی و دیدن اسناد لازم برای خرید زمین و ویلا توصیه می‌شود.

 

وی با اشاره به نامه دادستان کل کشور درباره تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه برای کاهش تصرفات و تجاوزات به اراضی دولتی در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: وزارت‌خانه ما از مدیران کل راه و شهرسازی استان‌‌ها درخواست کرده است که ضمن تعامل و هماهنگی با رؤسای کل دادگستری استان و برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای حفظ حقوق بیت‌المال، نحوه اقدام شعب ویژه، گشت‌زنی نیروهای کشیک و در نهایت آثار و نتایج حاصله را برای مشاور وزیر و نماینده تام‌الاختیار در شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارسال کنند.

 

این مقام مسئول در وزارت راه تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی با مسافرت هموطنان به ویژه به مناطق شمال کشور، افراد فرصت طلب و سودجو مبادرت به فروش زمین‌های کشاورزی به عنوان ویلا یا با کاربری مسکونی می‌کنند که باید از این مساله جلوگیری شود.