Logo of a company

تخلفات بهداشتی در نوروز را به “۱۹۰” و “۱۴۹۰” اطلاع دهید

ghazz

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هموطنان خواست که در سفرهای نوروزی درست رانندگی کرده و کلیه قوانین رانندگی را رعایت کنند تا سفری ایمن و نوروزی بدون حادثه داشته باشند.

دکتر سیدحسن هاشمی در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر که صبح امروز در مجاورت حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، به اجرای طرح نوروزی در کشور اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز بسیاری از دستگاه‌ها پای کار آمده و اقدام به ارائه خدمات می‌کنند. لازم است از نیروی انتظامی که متولی اصلی این برنامه است، تشکر کنم. تلاش همه ما کاهش تلفات و مجروحان حوادث رانندگی است و از رانندگان می‌خواهم که در طول سفر به مقررات راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند تا سفری ایمن و نوروزی بدون حادثه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۵۷۰ بیمارستان در این ایام در سراسر کشور پای کار هستند، گفت: البته حضور بخش خصوصی در این حوزه کمتر است، اما در کنار آن پایگاه‌های اورژانس فعالیت داشته و آمبولانس هوایی نیز در ۲۱ پایگاه در سراسر کشور اقدام به خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وزیر بهداشت از آماده‌باش ۱۸ هزار نفر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ در طرح نوروزی خبر داد و گفت: علاوه بر استفاده از یک سوم ظرفیت بیمارستان‌ها، می‌توان گفت بالغ بر ۹۰ هزار نفر در طرح نوروزی امسال از سوی وزارت بهداشت به کار گرفته شده‌اند.

هاشمی، نظارت بر مراکز طبخ، تهیه و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی را نیز از دیگر وظایف وزارت بهداشت در ایام نوروز اعلام کرد و گفت: در این ایام ۴۵۰۰ نفر به عنوان ناظر که برخی از آنان رابط قضایی هستند، بر مراکز تهیه و تولید غذا و مواد خوراکی و آشامیدنی نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کودکان و افراد سالخورده بیشترین آسیب را از مواد غذایی غیراستاندارد می‌بینند، اظهار کرد: شهروندان نیز باید به ما کمک کنند و در همین راستا دو شماره ۱۹۰ و ۱۴۹۰ در اختیار شهروندان است و آنان در صورتی که تخلفی در این مراکز مشاهده کردند، آن را به ما اعلام کنند تا با افرادی که خدای ناکرده قصد سودجویی دارند برخورد شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان سخنانش از تمام دستگاه‌های دخیل در طرح نوروزی قدردانی کرد.