رسانه، تحكيم‌كننده پل ارتباطي ميان جامعه و حاکمیت است 
چاپ 

رسانه، تحكيم‌كننده پل ارتباطي ميان جامعه و حاکمیت است

یک کارشناس ارشد حوزه رسانه با اشاره به نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی، گفت: رسانه ها، تحكيم‌كننده پل ارتباطي ميان جامعه و حاکمیت است.

مهندس مجید ملازاده در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: جايگاه رفيع رسانه تحكيم‌كننده پل ارتباطي ميان اعضاي جامعه و نهادهاي خدمتگزار است كه به نيابت از افكار عمومي بر دوش خبرنگاران نهاده شده است.

وی بیان کرد: خبرنگار چشم بيدار و گوش شنوا و زبان گوياي مردم است و امروز در رسانه ها بیش از گذشته نيازمند وحدت و همدلي هستيم.

ملازاده که بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در حوزه رسانه را دارد، به سختی کار در حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: خبرنگاران رسالتی همچون رسولان خدا در خصوص اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برعهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه رسانه در بسیاری از كشورهاي جهان بعنوان یک عامل مهم توسعه یافتگی، وجود رسانه‌ها را یکی از بارزترین نشانه‌های توسعه یافتگی و پویایی هر جامعه عنوان کرد و افزود: رسانه ها بعنوان رکن چهارم توسعه، جایگاه مهمی در ارتقای فرهنگ و دانش عمومی جامعه دارند.

ملازاده که سالها سابقه مدیریت روابط عمومی و مشاور رسانه ای در سازمان ها، نهادها و شرکت های مختلف را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است، اظهار کرد: در دو سه دهه اخير صنعت رسانه بيش از همه صنعت‌ها رشد كرده و امروز ميزان سرمايه‌گذاري در عرصه رسانه افزایش قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: رسانه مثل هر ابزار ديگري هم مي‌تواند فرصت باشد و هم تهديد و امروز مهم‌ترين ابزار پيشرفت كشورها رسانه است و بسياري از اهداف با رسانه پيش مي رود.

وي که از فعالان عرصه رسانه و مدیریت است، ادامه داد: عهد و تخصص دو عنصر مهم براي خبررساني است، چرا كه اگر تخصص نباشد خبرنگار قلم خوبي ندارد و مخاطب جذب نمي‌كند و اگر تعهد نباشد، ممكن است به جاي خدمت خيانت كند .‌

مهندس ملازاده افزود: خبرنگار داراي ارزش، پيام و رسالت، منزلت و قدرت است و نبايد برخي از چالش‌ها، آنان را از ادامه راه و رسالت خطير خود جدا سازد.

وی با بيان اينكه نبايد افكار و انديشه نادرست در افكار و انديشه خبرنگار ظهور و بروز كند، بيان داشت: اصحاب رسانه نبايد قلم خود را بفروشند بلكه وقتي وارد اين عرصه شدند بايد عشق به مسير، رسالت به حريم و كيفيت بخشي به كار را مورد توجه قرار دهند.

*خبرنگار چشم بیدار و زبان گویای مردم است

این کارشناس ارشد حوزه رسانه در ادامه گفت: خبرنگار چشم بيدار و گوش شنوا و زبان گوياي مردم است و امروز در رسانه ها بیش از گذشته نيازمند وحدت و همدلي هستيم.

ملازاده وجود رسانه‌ها را یکی از بارزترین نشانه‌های توسعه یافتگی و پویایی هر جامعه عنوان کرد و افزود: رسانه ها بعنوان رکن چهارم توسعه، جایگاه مهمی در ارتقای فرهنگ و دانش عمومی جامعه دارند.

وی اظهار کرد: در دو سه دهه اخير صنعت رسانه بيش از همه صنعت‌ها رشد كرده و امروز ميزان سرمايه‌گذاري در عرصه رسانه افزایش قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: رسانه مثل هر ابزار ديگري هم مي‌تواند فرصت باشد و هم تهديد و امروز مهم‌ترين ابزار پيشرفت كشورها رسانه است و بسياري از اهداف با رسانه پيش مي رود.

*عهد و تخصص دو عنصر مهم برای اطلاع رسانی است

ملازاده گفت: عهد و تخصص دو عنصر مهم براي خبررساني است، چرا كه اگر تخصص نباشد خبرنگار قلم خوبي ندارد و مخاطب جذب نمي‌كند و اگر تعهد نباشد، ممكن است به جاي خدمت خيانت كند .‌

وی افزود: خبرنگار داراي ارزش، پيام و رسالت، منزلت و قدرت است و نبايد برخي از چالش‌ها، آنان را از ادامه راه و رسالت خطير خود جدا سازد.

این کارشناس ارشد حوزه رسانه در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران، ستون ها و پایه های رشد فرهنگ و تعالی یک جامعه محسوب می شوند، گفت: این قشر وظیفه آگاهی‌بخشی به جامعه را برعهده دارند و حقیقت‌یابی که توسط این قشر انجام می‌گیرد، بازتاب مواردی ا‌ست که در جامعه باید مورد انعکاس قرار گیرد.

مهندس ملازاده ادامه داد: هر جا که بخواهیم اطلاع‌رسانی را به نحو مطلوب انجام دهیم در رشد و پیشرفت جامعه خود نقش بسزایی را ایفا کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در حقیقت خبرنگاران جایگاه ممتاز و بی‌بدیلی در ظرفیت‌سازی و رابطه صحیح و منطقی بین حکومت کنندگان، حکومت شوندگان و نخبگان جامعه دارند و عملکرد رسانه‌ای خبرنگاران در عرصه منافع قدرت یک حزب یا گروه، عدم شناخت صحیح از شرایط و سیاست زدگی در نهایت منتج به بی‌تفاوتی و دل زدگی مخاطب و در نهایت کاهش سرمایه اجتماعی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حقیقت یک جامعه سالم و پیشرو نیاز به وجود مطبوعات و رسانه‌های سالم و آزاد در امر روشنگری جامعه دارد، افزود: چنین رویکردی مانع سوء استفاده از قدرت و ثروت خواهد شد چرا که به واقع خبرنگاران زبان گویای وجدان عمومی جامعه هستند.

این کارشناس ارشد حوزه رسانه با اشاره به اینکه دستگاه‌ها، نهادها و متولیان امر بایستی شرایط را به صورتی فراهم کنند تا اصحاب رسانه بدون دغدغه نسبت به شرایط موجود تحلیل و تبیین صحیحی در منظر افکار عمومی قرار دهند، بیان کرد: آزادگی و وام دار نبودن رسانه‌ها از جمله شاخصه‌های مهم در ارزیابی رسانه‌های پویا، سالم و آزاد است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو