وزیر کشور/ فرآیند انتخابات ریاست جمهوری از مهر 95 کلید می‌خورد 
چاپ 

وزیر کشور/ فرآیند انتخابات ریاست جمهوری از مهر ۹۵ کلید می‌خورد

وزیر کشور:فرآیند انتخابات ریاست جمهوری از مهر ۹۵ کلید می‌خورد و عملا از دی ماه سال آینده فضای کشور تحت تاثیر این انتخابات خواهد بود.

رحمانی فضلی در جمع استانداران در وزارت کشور با تقدیر از زحمات استانداران افزود: امسال فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشتیم که فاجعه منا، پیاده روی اربعین و انتخابات از فعالیت های مهمی است که با تلاش استانداران، وزارت کشور به آنها همت گماشت.

وزیر کشور با اشاره به تجلی شعار همدلی و همزبانی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند در این دوره از انتخابات گفت : خواست مردم  ما تحقق آرمان ها، ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی است که باید در این زمینه تلاش کنیم.

رحمانی فضلی در آستانه نوروز ۹۵ در جمع استانداران در وزارت کشور با تقدیر از زحمات استانداران افزود:  سال ۹۴ را با تمام فراز و فرودها و با وجود تمام اتفاقات داخلی و منطقه ای و بین المللی با “همدلی و همزبانی” پشت سر گذاشتیم ، با عنوان شعار سال که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند و تجلی آن را در انتخابات دیدیم.

وی افزود: رضایت مندی مقام معظم رهبری، رییس جمهوری، مردم، احزاب، گروه ها، افراد، اشخاص و نامزدهای انتخاباتی دال بر این مسئله است که خداوند توفیق داد که موضوع همدلی و همزبانی را تحقق عملی بخشیم.

رحمانی فضلی گفت: باید این موفقیت را که در حق ملت ایران نصیب شد شاکر باشیم.

وزیر کشور  با تشکر از استانداران، فرمانداران، بخشداران و تمامی کارکنان وزرات کشور در برگزاری انتخابات هفتم اسفند اظهار داشت: خوشبختانه همه سیاست های ابلاغی که شامل سلامت، قانونمندی و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای بود، تحقق یافت. همچنین هدایت ها و فرمایش های رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفت و ما کمترین شبهه را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: حتی به اندازه تعداد انگشتان دست نیز اعتراض، تقاضای رسیدگی یا گلایه مندی نداشتیم و تلاش شد سیاست های ابلاغی به نحو احسن عملیاتی شود.

وزیر کشور افزود: در سال ۹۴ با توجه به برنامه وزارت کشور و همچنین با توجه به کمبود اعتبارات تلاش کردیم کارها طبق روال معمول و منطقی و با بهره وری بالا پیش رود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه داخلی در سال جاری با چند مسئله مواجه بودیم، افزود: یکی ازاین مسائل حادثه منا بود که بخش داخلی این موضوع به وزارت کشور واگذار شد.

وی ادامه داد: این حادثه بسیار غم انگیز بود و احساسات مردم را برانگیخت و به گونه ای احساس شد که مردم ایران تحقیر شدند که با تدبیر و برنامه ریزی این مسئله مدیریت شد و موضوع نیز از بعد حقوقی پیگیری شد.

وزیر کشور گفت: مسئله دیگری که ما در وزارت کشور در سال ۹۴ آن را مدیریت کردیم مسئله اربعین حسینی بود که با توجه به شرایط کشور و واقعه منا به دستور رهبر معظم انقلاب وزارت کشور متولی ساماندهی این مراسم شد که در این زمینه ستاد اربعین در وزارت کشور با حضور دستگاه های مختلف تشکیل شد.

رحمانی فضلی افزود: با وجود اینکه یک ماه و نیم بیشتر فرصت نداشتیم با برنامه ریزی و هماهنگی های دستگاه های مرتبط با اربعین یک اقدام بزرگ و عملیات عظیم مذهبی را شاهد بودیم که نزدیک به دومیلیون زائر با سلامت و امنیت کامل به عراق سفر کردند و بازگشتند.

وی ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران ستاد اربعین بخصوص استان های خوزستان و ایلام افزود: همه تلاش کردند و این موضوع با آبرومندی مدیریت شد.

وزیر کشور در ادامه یکی از اولویت های وزارت کشور در سال ۹۴ را انتخابات هفتم اسفندماه بیان کرد و گفت: انتخابات جزو اولویت های برنامه ریزی شده ما بود و ما از ابتدای سال فعالیت در این زمینه را آغاز کردیم.

رحمانی فضلی گفت : در روند برگزاری انتخابات با مسائل و موضوعات خارج از پیش بینی مواجه شدیم که مستلزم تصمیم گیری به موقع بود که خوشبختانه روند به خوبی مدیریت شد.

وی ادامه داد: در این انتخابات همه مسئولان کشور از جمله سران قوا، فقهای شورای نگهبان، وزیر اطلاعات، کاندیدا ها و همه به طور مستقیم با انتخابات درگیر بودند و توقع آنان این بود که انتخابات قانونی و با شکوه برگزار شود.

وزیر کشور گفت: بنای ما نیز این بود که با تعامل مثبت با همه دستگاه ها بخصوص شورای نگهبان کار را پیش ببریم.

وی همچنین به وجود برخی اشکالات در قانون انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مواردی که باید به آن توجه بیشتری شود بحث تحقیقات محلی است که باید چارچوبی متناسب با رعایت حق الناس ایجاد شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم همه اشکالات موجود در قانون انتخابات را با اصلاح این قانون رفع کنیم.

وزیر کشور گفت: حسینعلی امیری به عنوان نماینده وزارت کشور و محمد حسین مقیمی به عنوان رییس ستاد انتخابات به طور مستمر با شورای نگهبان در ارتباط بودند و چند جلسه نیز خودم در جلسات شورای نگهبان حضور یافتم و نشست هایی را نیز با آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان داشتم و تمام مسائل را قدم به قدم پیش بردیم.

رحمانی فضلی افزود: بر برخی موضوعات که تاکید داشتیم آن را اجرایی کنیم اما نظرات ما برای شورای نگهبان قانع کننده نبود، نظر شورای نگهبان را پذیرفتیم و تابع آنان بودیم. به عنوان مثال در بحث دستگاه اخذ رای الکترونیکی به رغم تایید سخت افزار این دستگاه در بعد نرم افزاری ایراداتی گرفتند و ما آن را اصلاح کردیم اما چون برای آنان قانع کننده نبود ما نظر آنان را پذیرفتیم.

وزیر کشور گفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از دوازده هزار نفر و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیش از هشتصد نفر نام نویسی کردند که این کار بررسی صلاحیت ها را سخت می کرد اما ما در وزارت کشور از این نام نویسی ها استقبال کردیم و این استقبال را نشانه نشاط سیاسی و امید و اعتماد به نظام دانستیم و این که برخی ها مطرح کردند که این توطئه بوده است را قبول نداریم چرا که این چنین نبوده است.

رحمانی فضلی افزود: در بحث تایید صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی استعلام ها از مراجع چهارگانه اخذ شد که بیش از ۸۳ درصد فاقد سوابق بودند و این از نظر هیات های اجرایی به منزله تایید صلاحیت است.

وی ادامه داد: ما هیات های اجرایی انتخابات را بدون هیچ تنشی در ۹۵ درصد حوزه ها تشکیل دادیم و در مابقی حوزه ها اشکالاتی بود که با شورای نگهبان آن را حل کردیم.

وزیر کشور با اشاره به اولویت های مهم سال ۹۵ گفت : استانداران باید با پیگیری برنامه اقتصاد مقاومتی ، مطالبات مردمی را در اقتصاد کشور پیش ببرند .

رحمانی فضلی افزود : هیچ مقام مسولی به اندازه استانداران از ظرفیت ها ، منابع ، نیروی انسانی و امکانات استان آگاهی ندارد و استانداران باید این موضوع را جدی بگیرند .

وزیر کشور گفت : رضایت مردم و توانمندی سازی اقتصاد ملی نیز از دیگر اولویت هاست و همچنین نباید توطئه های دشمنان را نیز فراموش کنیم .

رحمانی فضلی افزود : تصویب برجام به معنای رفع همه مشکلات نیست بلکه تسهیل کننده است و زمانی اثر گذار است که کارها را جدی بگیریم .

وی افزود : سال آینده رقابت و مسابقه سازنده در اقتصاد مقاومتی میان استان های کشور خواهیم داشت .

وزیر کشور مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب را از دیگر اولویت های سال ۹۵ بیان کرد و گفت : رویداد مهم سال آینده آن است که از دی ماه ۹۵ فضای کشور متاثر از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ خواهد بود .

رحمانی فضلی گفت : مجلس شورای اسلامی دهم تا شهریور ماه ۹۵ به طور کامل مستقر و قوام خواهد یافت و وزارت کشور نیز از قبل آن مقدمات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری را  آغاز خواهد کرد و از مهر کلید می زند .

وزیر کشور همچنین بر توجه استانداران کشور بر تکریم ارباب رجوع در دستگاههای اجرایی و ارتقای رضایتمندی مردم تاکید کرد.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو