Logo of a company

هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات بازداشت می‌باشند/ برخورد بدون اغماض پلیس با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی

فرمانده انتظامی استان کردستان با هشدار به کسانی که می‌خواهند امنیت روانی مردم در چهارشنبه آخر سال را سلب کنند، گفت: افراد هنجارشکن در چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات نوروز مهمان پلیس خواهند بود.

به گزارش خبرنگار طوفان نیوز از سنندج ، سردار مسعود خرم‌نیا پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در جریان انتخابات هفتم اسفندماه که نیروی انتظامی امنیت آن را بر عهده داشت، کمترین مشکلی در کردستان نداشتیم و به همین منظور از مردم و رسانه‌ها قدردانی می‌کنم.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: نیروی انتظامی در استان از روز سه‌شنبه هفته جاری با تشدید اقدامات انتظامی، اطلاعاتی و ترافیکی تلاش می‌کند تا ضمن تامین امنیت و آسایش مردم، چهارشنبه آخر سال را بدون حادثه سپری کنیم.

وی با بیان این مطلب که مردم کردستان فهم و درک آنها به حدی است که چهارشنبه آخر سال را مدیریت خواهند کرد، گفت: هیچگونه نگرانی برای چهارشنبه سوری در کردستان نداریم چرا که رفتارهای مردمی نشان داده است که آنها چگونه مراسم را برگزار نمایند که حادثه‌ای اتفاق نیفتد.

خرم‌نیا یادآوری کرد: تا این لحظه هم اتفاق خاصی مبنی بر وقوع حوادث در بحث مواد محترقه در کردستان نداشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: نیروی انتظامی در سطح شهرها، محورهای مواصلاتی و مکان‌های تجمع مردمی، حضور خواهد یافت و در کنار مردم هستیم تا اگر معدود افرادی که رفتارهای هنجارشکنانه دارند و بخواهند آرامش و آسایش را از مردم سلب کنند، برخوردی قاطعانه و برابر قانون صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: پلیس قاطعانه با افراد خطاکار در روزهای پایانی سال برخورد می‌کند و این افراد تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت خواهند شد.

خرم‌نیا در ادامه به اجرای طرح نوروزی پلیس‌راه نیروی انتظامی از روز سه‌شنبه هفته جاری در کردستان اشاره کرد و گفت: در این طرح ضمن استفاده از یگان‌های انتظامی، راه و شهرسازی و پایانه‌ها هم برای هم‌افزایی بیشتر نیروی انتظامی را همراهی خواهند کرد.

وی افزود: به دلیل کوهستانی بودن مسیرهای مواصلاتی استان کردستان و نیز نامتناسب بودن جاده‌ها با تعاریف استاندار،  لذا با هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ براساس قانون و بدون اغماض برخورد می‌شود تا اینکه حادثه‌ای برای مسافران اتفاق نیفتد.