سوئیفت کاملا باز و روابط کارگزاری بانک ملی ایران به طور کامل برقرار است 
چاپ 

سوئیفت کاملا باز و روابط کارگزاری بانک ملی ایران به طور کامل برقرار است

hematدکتر عبدالناصر همتی مدیر عامل بانک ملی ایران در نشست خبری امروز خود درجمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق تأکید کرد: بانک ملی ایران ظرف چند هفته اخیر ۶۶۰ پیام سوئیفتی مبادله کرده و با بیش از چهل بانک خارجی در کشورهای مختلف روابط کارگزاری برقرار کرده است.

رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران با اشاره به دشواری های مالی و تنگناهای اقتصادی سال گذشته و تلاش های صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید گوشه هایی از اقدامات بانک ملی ایران را بیان کرده و افزود: بانک ملی ایران با عملکرد خوب خود توانسته است با موفقیت در خدمت مردم عزیز باشد و این ذهنیت را بار دیگر در مردم زنده نماید که این بانک، بانک مادر بوده و می تواند الگوی مناسبی برای سایر بانک ها باشد و امیدوارم که با وجود تمام سختی ها، تا آنجا که توان داریم خدمات خوبی به مردم ارئه کنیم و امیدوارم که سال ۹۵، سال خوبی برای دولت، کشور و بانک ملی ایران باشد.

مدیر عامل بانک ملی ایران افزود: در بحث معوقات به رکورد خیلی خوبی دست یافته ایم به گونه ای که NPL (نسبت معوقات به مصارف) را به هشت درصد رسانده ایم. این درحالی است که این نسبت در سیستم بانکی به طور متوسط حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد است. نسبت ۲/۸ درصد برای بانک ملی ایران عدد بسیار خوبی است و تمام تلاش ما این است که این نسبت را حفظ کنیم.

دکتر همتی همچنین اظهار داشت: بدهی دولت به بانک ملی ایران به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که امیدوارم با پرداخت این مبلغ به افزایش توان بانک ملی ایران در جهت پیشرفت بانک و کشور کمک شود.

مدیر عامل بانک در ادامه افزود: افزایش سرمایه بانک ملی ایران نیز از موضوعات بسیار مهمی است که لازم است توسط دولت و قانون گذاران مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در ادامه به نصویب نشدن تبصره های ۱۹ و ۲۰ لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس اشاره کرده و تأیید آنها توسط مجلس را برای بانک ها حیاتی دانست.

دکتر همتی در بخش دیگری از سخنان خود، میزان تسهیلات اعطایی در سال ۹۴ را بالغ بر ۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و میزان تسهیلات قرض الحسنه را یک هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی همچنین به موضوع تعیین نرخ سود سپرده ها اشاره کرده و گفت: توانسته ایم نرخ سود را تا ۱۸ درصد پایین بیاوریم که با توجه به نرخ تورم می تواند حتی پایین تر هم بیاید زیرا معتقدم که برای شکوفایی اقتصاد و راه اندازی تولید باید نرخ تسهیلات منطقی باشد.

دکتر همتی مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران در ابتدای سخنان خود از تعامل مثبت خبرنگاران و سایر کارکنان مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت های خبری با بانک ملی ایران طی سال گذشته قدردانی وتشکر کرده و در محیطی کاملا صمیمی و دوستانه به پرسش های آنان پاسخ گفت.

مدیر عامل بانک ملی ایران در پاسخ به سوال ناصر یمین مردوخی کردستانی پیشکسوت اصحاب رسانه و سردبیر شبکه های خبری یمین نیوز و طوفان نیوز مبنی بر اینکه ارزش پول  بین بانکی به بالای ۲۹ درصد رسیده بود و در حال حاضر به زیر ۱۹ درصد رسیده است چه فعل و انفعالی اتفاق افتاده که که ۱۰ درصد کاهش یافته؟ ایا بانک مرکزی در این مورد دخالت نموده یا پول پر فشار مشابه دوره احمدی نژاد برای مسکن مهر در این رابطه تزریق شده لطفا جنابعالی به عنوان رییس شورای عالی بانکها توضیحاتی ارایه نمایید اظهار داشت :سوال به جاست ولی ما حتی می خواهیم بلکه سود بانکی را تا۱۶ درصد کاهش دهیم که برای مردم مفید واقع شود .پس از پایان سوال ،ناصر یمین مردوخی به در خواست مدیر عامل و به مناسبت ایام فاطمیه اشعاری را در منقبت حضرت زهرا (س)قرائت نمودند که مورد استقبال همگان قرار گرفت.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو