آیت‌الله واعظ طبسی درگذشت/ رئیسی، گزینه جدی جانشینی واعظ طبسی/ محل دفن آیت‌الله طبسی اعلام شد 
چاپ 

آیت‌الله واعظ طبسی درگذشت/ رئیسی، گزینه جدی جانشینی واعظ طبسی/ محل دفن آیت‌الله طبسی اعلام شد

tassآیت الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و مدیر حرم امام رضا در مشهد (تولیت آستان قدس رضوی) بامداد امروز در بیمارستان امام رضا مشهد درگذشت.

آیت‌الله عباس واعظ طبسی در سن ۸۰ سالگی به دلیل بیماری درگذشت.

وی روز ۷ اسفند در انتخابات نیز شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت اما عصر همان روز به دلیل شدت بیماری، به بیمارستان منتقل شد. او با عارضه مغزی روبه رو بود و در این مدت در وضعیت کمای عمیق قرار داشت.

عباس واعظ طبسی در سال ۱۳۵۷ با حکم امام خمینی به عنوان مدیر حرم امام رضا در مشهد (آستان قدس رضوی) منصوب شد و این مسؤولیت تاکنون ادامه داشت.

وی علاوه بر این مسؤولیت های دیگری از جمله مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز برعهده داشت.

واعظ طبسی از روحانیون و چهره های سیاسی مهم ایران بعد از انقلاب اسلامی به شمار می رود.

رئیسی، گزینه جدی جانشینی واعظ طبسی در تولیت آستان قدس رضوی

این منبع اضافه کرد: آیت الله علم الهدی امام جمعه فعلی مشهد نیز گزینه جدی برای تصدی مسؤولیت نمایندگی ولی فقیه (مقام معظم رهبری) در خراسان است.

سیدعباس رئیسی مهمترین گزینه برای جانشینی واعظ طبسی در سمت تولیت آستان قدس رضوی است.

یک منبع آگاه در گفتگو با عصرایران اظهار داشت: به نظر می رسد سیدابراهیم رئیسی جدی ترین گزینه برای تصدی سمت تولیت آستان قدس رضوی (مدیریت حرم امام رضا در مشهد) است.

آیت الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی بامداد امروز جمعه در سن ۸۰ سالگی درگذشت. او از سال ۱۳۵۷ با حکم امام خمینی تاکنون مسؤولیت مدیریت حرم امام رضا در مشهد را برعهده داشت.

سیدابراهیم رئیسی ۵۵ ساله متولد مشهد هم اکنون دادستان کل کشور و نماینده مجلس خبرگان از استان خراسان جنوبی است.

این منبع اضافه کرد: آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه فعلی مشهد نیز گزینه جدی برای تصدی مسؤولیت نمایندگی ولی فقیه (مقام معظم رهبری) در خراسان است.

سیداحمد علم الهدی ۷۱ ساله و متولد مشهد از سال ۱۳۸۴ تاکنون امام جمعه این شهر است. او همچنین نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان است.

این منبع توضیح داد: فارغ از گمانه زنی های مختلف، انتخاب و انتصاب فرد یا افراد برای این سمت ها در اختیار آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری است و باید منتظر تصمیم گیری و اعلام رسمی از سوی ایشان بود.

سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد

محل دفن آیت‌الله طبسی اعلام شد

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی گفت: آیت الله واعظ طبسی در کنار مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) به خاک سپرده می‌شود.

سید جلال حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محل دفن آیت الله واعظ طبسی اظهار کرد: محل دقیق دفن ایشان رواق توحیدخانه، پشت سر امام و صحن عتیق است.

آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو چهار دوره پیشین مجلس خبرگان رهبری، از ابتدای انقلاب، حدود ۳۷ سال تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت.

وی پس از یک دوره بیماری و یک هفته کما، بامداد امروز جمعه ۱۴ اسفند در ۸۱ سالگی به دیار باقی شتافت.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو