کاهش 7 تا 10 درجه‌ای دما در برخی مناطق ایران/ رگبار و هشدار برای آبگرفتگی در ۶ استان 
چاپ 

کاهش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما در برخی مناطق ایران/ رگبار و هشدار برای آبگرفتگی در ۶ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت بارشی مناطق مختلف کشور و مسیر حرکت سامانه بارشی، نسبت به احتمال آب‌گرفتگی مسیل‌ها و جاده‌ها در برخی استان‌ها هشدار داد.

احد وظیفه گفت: امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی، در مناطق شمال، مرکز، شمال شرق و شرق کشور بارش باران و وزش باد، در ارتفاعات البرز بارش برف و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه با حرکت این سامانه به مناطق جنوبی، از اواخر وقت روز دوشنبه ۱۰ اسفند، به تدریج بارش در مناطق شمالی کشور خاتمه می‌یابد، اظهار کرد: در روز سه‌شنبه نیز بارش در مناطق مرکز، شرق، جنوب شرق و قسمت‌هایی از جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود که در برخی از این مناطق همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: در روز چهارشنبه ۱۲ اسفند، برای شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین بارش برف در ارتفاعات استان کرمان نیز در این روز انتظار می‌رود. این سامانه در روز پنجشنبه در نوار شرق و جنوب شرق سبب بارش پراکنده باران شده و از اواخر روز پنجشنبه از کشور خارج می‌شود.

به گفته وظیفه، خلیج فارس در روز دوشنبه و نیمه شرقی آن در روز سه‌شنبه مواج است و دریای خزر نیز در روز دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه ۱۱ اسفند، نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۲۰ و ۸ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه ۱۲ اسفند، صاف همراه با غبارمحلی یا حداکثر و حداقل دمای ۲۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اطلاعیه اخیر این سازمان گفت: رگبار و رعد و برق و وزش باد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۰ و ۱۱ اسفند، در مناطق شرق، جنوب شرق و پاره‌ای از نقاط جنوب پیش‌بینی می‌شود، همچنین احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در روز سه‌شنبه در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، جنوب یزد، شرق فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در روز چهارشنبه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی و شرق و شمال هرمزگان وجود دارد.

به گفته وظیفه، توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم به کار گرفته شود، شایان توجه است که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا در مناطق شرقی و جنوبی ۷ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو