منابع انسانی، ارزشمندترین منبع سازمان ها هستند 
چاپ 

منابع انسانی، ارزشمندترین منبع سازمان ها هستند

یک پژوهشگر کشور و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه منابع انسانی با ارزش ترین عوامل تولید هستند، گفت: منابع انسانی ارزشمندترین منبع سازمان های امروزی به شمار می روند که به تصمیمات سازمانی شکل داده، مسائل و مشکلات سازمان را برطرف نموده و بهره وری را عینیت می بخشند.

به گزارش  یمین  نیوز،دکتر مسعود قربان حسینی افزود: نیروی انسانی مهمترین رکن در هر سازمان است و در صورتی که از سازمان حذف شود، آنچه باقی می ماند عوامل و امکاناتی نظیر ساختمانها، ماشین آلات، تجهیزات، ابزار و ادوات است که به خودی خود قابل استفاده نیستند.

وی بیان کرد: نیروی انسانی پشتوانه موفقیت یک سازمان محسوب می شود و از راه های دستیابی یک نهاد اجرایی به سودآوری، استفاده بهینه از نیروی انسانی اش است.

این پژوهشگر کشور با بیان اینکه اعتقاد داریم که سرمایه انسانی و مدیریت برتر، عامل و موجب توسعه است، گفت: آموزش نیروی انسانی دستگاه ها در قالب طرح های مختلف آموزشی موجب ارتقای توانمندی پرسنل می شود.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی ساوه افزود: سرمایه گذاری در نیروی انسانی و اعتلای کیفیت نیروی کار یکی از زمینه ها و راه های اصلی افزایش بهره وری و تسریع رشد اقتصادی است.

دکتر قربان حسینی اظهار کرد: بررسی های اقتصادی نشان می دهد که سرمایه انسانی یک مفهوم به طور کامل اقتصادی است و در واقع ویژگی های کیفی انسان، نوعی سرمایه است، زیرا که این ویژگی ها می تواند موجب افزایش بهره وری، تولید، درآمد و رفاه شود.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی ساوه گفت: بی تردید، نیروی انسانی می تواند توانایی های خود را به لحاظ فیزیکی و فکری در اختیار سازمان قرار دهد، به همین دلیل است که نیروی انسانی مهمترین رکن تولید محسوب می شود.

وی گفت: امروزه این حقیقت مسلم شده که تزریق مقادیر زیاد سرمایه های فیزیکی و مادی به برخی کشورها موجب تسریع روند توسعه آنها نشده است، بلکه تنها کشورهایی که از یک سازمان کارآمد و سرمایه های انسانی متخصص برخوردارند، توانسته اند سرمایه فیزیکی و مادی را به نحو مناسب جذب و در تسریع روند رشد، آن را به کار گیرند.

این پژوهشگر کشور و استاد دانشگاه گفت: سرمایه انسانی ستون فقرات توسعه انسانی و اقتصادی در هر کشور محسوب می شود و اقتصادهایی که به منابع غنی انسانی خود بی توجه باشند، در جهان امروز راه به جایی نمی برند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو