Logo of a company

اعتراض ایران به عدم صدور روادید برای هیأت ایرانی توسط عربستان

اتخاذ هر تصمیمی بدون مشارکت هیأت سیاسی ایران در جده، فاقد اعتبار استمدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه با اعتراض به عدم صدور روادید برای هیأت ایرانی توسط دولت عربستان گفت: هر تصمیمی که بدون مشارکت هیأت سیاسی ایران در جده اتخاذ شود، فاقد هرگونه رسمیت و اعتبار است.

به گزارش فارس، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه با اشاره به صادر نشدن روادید برای هیأت ایرانی از سوی دولت عربستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران درخصوص رفتار خلاف قانون و تبعیض‌آمیز عربستان سعودی در صادر نکردن روادید برای هیأت جمهوری اسلامی ایران به‌منظور شرکت در اجلاس مقامات ارشد اعضای سازمان همکاری اسلامی در جده، مراتب اعتراض خود را به مراجع ذیربط اعلام کرده است.

وی تاکید کرد: هر تصمیمی که بدون مشارکت هیأت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جده اتخاذ شود، فاقد هرگونه رسمیت و اعتباری خواهد بود.

بعیدی‌نژاد ابراز امیدواری کرد عربستان سعودی با اتخاذ سیاستی واقع‌بینانه این امکان را فراهم کند که سازمان همکاری اسلامی به جای پرداختن به موضوعات فرعی، به مباحث دارای اولویت جهان اسلام مانند فلسطین، تروریسم، فرقه‌گرایی و مشکلات مشترک امت اسلامی بپردازد.

اجلاس مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی که پیش‌نویس اسناد و قطعنامه‌های اجلاس آینده سران این سازمان در استانبول را آماده می‌کند، امروز و فردا به ریاست ترکیه درجده برگزار می‌شود.