درهای شعب اخذ رای در استان‌ها بسته شد 
چاپ 

درهای شعب اخذ رای در استان‌ها بسته شد

از ساعت هشت صبح امروز، راگیری برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سراسر کشور آغاز شد.

انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و پنجم خبرگان رهبری با بسته شدن درهای شعب اخذ رای به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود.

انتخابات ۷ اسفند ماه که در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح همزمان آغاز شده بود، بعد از گذشت ۱۶ ساعت و مشارکت ده‌ها میلیونی مردم در آن، به پایان خود نزدیک می‌شود و به محض اتمام، شمارش آرا برای انتخاب ۲۹۵ نماینده مجلس شورای اسلامی و ۸۰ نماینده خبرگان آغاز می‌شود.

 

۲۸ میلیون نفر تاکنون در انتخابات شرکت کرده‌اند/ نتایج مجلس خبرگان زودتر اعلام می‌شود

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از مشارکت ۲۸ میلیون نفری در انتخابات هفتم اسفند خبر داد و گفت: این آمار براساس تعرفه‌های مصرف شده به دست آمده است.

سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران درباره آمار دقیق شرکت‌کنندگان در انتخابات در سراسر کشور، گفت: البته آمار دقیق نیست، چون هنوز به طور کامل اعلام نشده، اما تا نیم الی یک ساعت پیش حدود ۲۸ میلیون نفر آمار اعلام شده است که در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این آمار افرادی است که رای داده‌اند و طبق تعرفه‌های مصرف‌شده به دست آمده است.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه گفته می‌شود نتایج آرای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زودتر از مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود، ضمن تایید این خبر، گفت: نتایج انتخابات خبرگان رهبری زودتر از مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود.

نتایج انتخابات تا ظهر شنبه اعلام می‌شود

رحمانی فضلی اظهار کرد: رای دادن در ۹۰ درصد شهرستان‌ها در‌‌ همان ساعات اعلامی، تمام می‌شود اما در حوزه انتخابیه‌های شهرهای بزرگ از جمله تهران این انتظار را داریم که با توجه به تعدد افراد، ساعت رای گیری تمدید شود.

وزیر کشور ادامه داد: با پایان یافتن رای‌گیری، شمارش آرا آغاز خواهد شد و سعی ما بر این است که تا ظهر روز شنبه نتایج انتخابات اعلام شود.

 

اطلاعیه هیأت نظارت برای دریافت گزارش‌ مردمی

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی اطلاعیه‌ای آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مردمی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان اطلاعیه شماره (۲) هیات مرکزی نظارت بر انتخابات را منتشر کرد که متن کامل آن به شرح زیر اشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

 

با توجه به همیت نظارت بر انتخابات و نقش تعیین کننده گزارش‌های مردمی در حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آرای ملت، بدین وسیله هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مستند و مستدل عموم مردم از طرق زیر اعلام می‌نماید:

۱) شماره تلفن های ۶۴۳۶۲۹۳۱ ـ ۶۴۳۶۲۳۶۴ ـ ۶۴۳۶۲۲۲۴ ـ ۶۴۳۶۲۳۵۲

۲) تلفن گویا به شماره ۶۶۴۰۱۰۱۲ جهت دریافت پیام‌های صوتی و نمابر.

۳) آدرس پستی: تهران، خیابان امام خمینی(ره) ، روبروی دانشکده افسری امام علی(ع)،خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات

پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری

و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو