هوای مشهد برای سومین روز در وضع هشدار 
چاپ 

هوای مشهد برای سومین روز در وضع هشدار

میزان آلودگی هوا در چهارم اسفند به بالاترین حد خود رسید و با شدت آلودگی در ۱۴ ایستگاه مشهد ، شاخص کلی کیفیت هوا به ۱۳۷ پی.اس.آی رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:در پی افزایش ناگهانی حجم آلاینده ها از دو روز قبل، کیفیت هوای شهر مشهد در پنجمین روز اسفند ماه در وضعیت هشدار قرار گرفت.

به گزارش میزان،حمید صالحی افزود: بر اساس گزارش ساعت هفت و ۳۰ دقیقه ایستگاههای سنجش آلودگی میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد۱۱۶پی.اس.آی و فراتر از حدمجاز است.

وی ادامه داد: این روند افزایشی از ظهر سوم اسفند در مشهد آغاز شد بطوری که شاخص کلی کیفیت هوا از ۸۷ پی.اس.آی به ۱۰۴ پی.اس.آی در ظهر همان روز رسید .

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میزان آلودگی هوا در چهارم اسفند به بالاترین حد خود رسید و با شدت آلودگی در ۱۴ ایستگاه مشهد ، شاخص کلی کیفیت هوا به ۱۳۷ پی.اس.آی رسیده است.

وی با اشاره به کاهش حجم آلاینده ها در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته افزود: هم اکنون هشت ایستگاه آلودگی هوا مستقر در مشهد شامل ایستگاه کریمی ، مفتح ، خیام جنوبی ، نخریسی ، آوینی ، تقی آباد ، ماشین ابزار و حرم مطهر از ایستگاه های آلوده این کلانشهر است.

وی گفت: ایستگاههای کریمی با ۱۶۶، مفتح با ۱۵۸،خیام جنوبی با ۱۵۲ پی.اس.آی از جمله آلوده ترین ایستگاه های صبح امروز در شهر مشهد است.

صالحی گفت: همچنین ایستگاههای نخریسی با ۱۲۴، آوینی با ۱۲۰، تقی آباد و ماشین ابزار هر یک با ۱۱۰ و حرم مطهر با ۱۰۲ پی.اس.آی دیگر نقاط آلوده امروز در مشهد هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر مشهد خودداری کنند و همچنین عموم مردم فعالیتهای ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو