دایرشدن 2 هزار مدرسه ابتدایی در روزهای پنج شنبه 
چاپ 

دایرشدن ۲ هزار مدرسه ابتدایی در روزهای پنج شنبه

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از دایر شدن ۲ هزار و ۱۵۰ مدرسه ابتدایی در روزهای پنج شنبه خبر داد.

 

حمیدرضا کفاش در مصاحبه با صدا و سیما گفت: درصورتی که تفاوت معناداری بین کیفیت آموزشی این مدارس با مدارسی که پنج شنبه ها تعطیل هستند ایجاد نشود طرح دایر شدن مدارس در روزهای پنج شنبه در سال آینده ملغی خواهد شد.

 

وی به برگزاری نماز جماعت در مدارس اشاره کرد و افزود: نماز جماعت هم اکنون تنها در ۵۵ هزار مدرسه برگزار می شود و ۴۵ هزار مدرسه همچنان به علت نداشتن امام جماعت و یا نمازخانه از برپایی نماز جماعت محروم هستند که شامل مدارس کوچک، روستایی و مدارس موجود در مناطق صعب العبور است.

 

کفاش خاطرنشان کرد: نماز جماعت هم اکنون در ۲۰ هزار مدرسه با امام جماعت روحانی و در بقیه مدارس به امام جماعت کارکنان مدرسه اقامه می شود.

 

وی به فعالیت مربیان پرورشی در مدارس اشاره کرد و گفت: این مربیان شرح وظایف خاصی دارند و فقط ملزم به فعالیت های پرورشی و چند ساعت تدریس هفتگی متناسب با نوع فعالیت پرورشی هستند و استفاده از آنها به عنوان معاون اجرایی و یا مربی بهداشت مدرسه تخلف است و با مدیران مدارس متخلف برخورد خواهد شد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: بیش از ۷۵ درصد عوامل اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری از فرهنگیان هستند و فعالیت بیش از ۹۰ درصد این افراد در حوزه های رأی گیری تا ساعات اولیه شنبه به اتمام می رسد ولی در صورتی که شمارش آراء تا ساعات میانی شنبه نیز ادامه یابد می توانند در محل اخذ رأی حضور داشته باشند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو