بخشنامه رئیس سازمان تعزیرات به مدیران اجرایی/ بسیج امکانات برای مقابله با قاچاق میوه 
چاپ 

بخشنامه رئیس سازمان تعزیرات به مدیران اجرایی/ بسیج امکانات برای مقابله با قاچاق میوه

معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پی افزایش ورود غیرقانونی میوه‌های قاچاق بخشنامه‌ای صادر کرد.

به گزارش  یمین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، در پی افزایش بی رویه ورود غیرقانونی میوه های قاچاق به ویژه در ایام پایانی سال، دکتر علیرضا جمشیدی معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بخشنامه ای به مدیران اجرایی این سازمان صادر کرد.

بر اساس این گزارش در این بخشنامه آمده است:

با عنایت به ورود غیر قانونی میوه های خارجی به ویژه در ماه های پایانی سال و نزدیک شدن ایام نوروز و آثار سوء آن بر بازار و نارضایتی تولیدکنندگان محصولات داخلی لازم است مدیران کل محترم تعزیرات حکومتی ضمن افزایش آمادگی لازم جهت برخورد با مصادیق تخلفات موصوف، اقدامات مشروحه ذیل را بیش از پیش مدنظر قرار داده و نتایج اقدامات به عمل آمده را گزارش نمایند.

۱- با توجه به اعلام وزارت کشور به استانداران استان های مرزی مبنی بر خودداری از اعطای هرگونه مجوز ورود میوه از بازارچه ها شایسته است، نظارت لازم معمول و با هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت پذیرد.

۲- ضمن هماهنگی با نیروی انتظامی، اقدامات کنترلی در مرز ها و گلوگاه ها تشدید و مقابله قاطع توسط شعب ویژه مستقر در مناطق موصوف معمول گردد.

۳- با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مبارزه قاطع با قاچاق کالا پیش از مبادی ورودی تا سطح عرضه و تمهید شرایط قانونی برخورد با تخلفات موصوف در قانون اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، لازم است با تشکیل جلسه با دستگاه های متولی خصوصا ناجا، جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به برنامه ریزی و اقدام جهت مقابله با عرضه و فروش میوه های قاچاق وارد شده به داخل میادین میوه و تره بار و همچنین فروشگاه های عرضه کننده میوه های خارجی نسبت به برخورد قاطع وفق ماده ۱۸ مکرر قانون مبارزه با قاچاق الحاقی ۲۱/۷/۹۴ اقدام گردد.

۴- با توجه به اینکه فروش کالای قاچاق منوط به رعایت کلیه ضوابط قانونی از جمله ضوابط فنی، ایمنی، بهداشتی و قرنطینه ای می باشد؛ لذا اعمال دقیق ضوابط موضوع ماده ۵۵ قانون یاد شده در اجرای احکام صادره مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

در پایان این بخشنامه آمده است: مدیران کل محترم استان ها شخصا مسئولیت نظارت و پیگیری مستمر اجرایی شدن موضوعات معنونه را به عهده دارند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو