مدیر عامل بانک ملی ایران/ توافق بانک ها برای کاهش نرخ سود جهت اصلاح اموراقتصادی و ایجاد رونق کسب و کار در جامعه است 
چاپ 

مدیر عامل بانک ملی ایران/ توافق بانک ها برای کاهش نرخ سود جهت اصلاح اموراقتصادی و ایجاد رونق کسب و کار در جامعه است

عامل بانک ملی ایران تاکید کرد : توافق بانک ها برای کاهش نرخ سود ، توافقی برای اصلاح امور اقتصادی و رونق کسب و کار در جامعه است .

به گزارش  یمین  نیوز از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر عبدالناصر همتی در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی نظام پیشنهادها در شبکه بانکی کشور که با حضور مدیران ارشد و کارشناسان نظام بانکی در سالن همایش‌های بانک سپه برگزار شد، با انتقاد از برخی اظهار نظرها مبنی بر تبانی سیستم بانکی برای کاهش نرخ سود بیان داشت: سیستم بانکی علیه کسی تبانی نکرده است بلکه اقدامی مشترک برای کاهش نرخ تسهیلات و جلوگیری از رکود کسب و کار در کشور و تلاشی برای کمک به رونق گرفتن اقتصاد است . وقتی حاکمیت کشور در بخش پول یعنی شورای پول و اعتبار آن را تنفیذ و تاکید کرد، نشانه تصمیم درست بانک‌ها برای اقتصاد کشور است.

وی گفت: واقعیت این است که با نرخ‌های بالای تسهیلات، تولید در کشور راه نمی‌افتد وقتی نرخ تورم ۱۳ درصد است و بسیاری از کالاها روی دست تولیدکنندگان مانده است و تولید کنندگان و فعالین بجای تولید، سپردن منابع خود در نزد بانک ها را ترجیح می دهند لذا این توافق در جهت رونق کسب و کار در جامعه است.

دکتر همتی افزود: همه بانک‌ها لازم است این توافق را رعایت کنند. دولت، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار مصمم هستند با بانک هایی که تخلف کنند و این توافق را رعایت نکنند، مطابق مقررات برخورد کنند.

وی اضافه کرد: فرصت تاریخی برای ایجاد رونق در کسب و کار و اصلاح امور اقتصادی کشور ایجاد شده است و واقعیت این است که هر بانکی بخواهد نرخ سودهای بالاتر از توافق پرداخت کند، مطمئناً وضعیت ترازنامه ای خوبی ندارد.

وی در بخش دیگری از این همایش با اشاره به سالروز ابلاغ خطوط اصلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: نظام بانکی در این زمینه کارهای اساسی را مدنظر دارد و در روز شنبه آینده در جلسه مشترک شورای هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی ، برنامه‌های عملیاتی بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس کل بانک مرکزی رونمایی خواهد شد.

دکتر همتی گفت: برنامه‌های خوبی در این راستا پیش بینی شده‌است که قطعاً مسیر حرکت بانک‌ها متفاوت‌تر از گذشته و همراه با تحول خواهدشد.

وی خواستار قرارگرفتن اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اولویت در موضوعات مورد بررسی دبیرخانه همایش ملی نظام پیشنهادها در شبکه بانکی کشورشد.

مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه با تقدیر از برگزاری این همایش، به تبیین اهمیت نظام پیشنهادها در پیشبرد کار بانک ها پرداخت و ابراز داشت: برای موثر بودن نظام پیشنهادها در بانک ها باید ابتدا استراتژی‌های حرکتی بانک‌ها برای کارکنان تبیین شود تا آنها نیز بتوانند پیشنهادهای مفید و موثری برای بهبود امور بانک‌ها ارائه کنند.

وی گفت: همکاران سیستم بانکی باید از استراتژی‌ها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و وضعیت ترازنامه‌ای بانک‌ها مطلع باشند تا پیشنهادهای آنها نیز موثر باشد.

دکتر همتی افزود: در کنار بررسی مسائل مبتلا به نظام پیشنهادها و نحوه ارتقای آن، باید ابتدا مسائل و مشکلات بانک ها به همکاران توضیح داده شود تا شناخت مناسبی از شرایط امروز بانک های خود داشته باشند و دراین صورت قطعاً پیشنهادهای خوبی برای اصلاح امور بانک ها ارائه خواهند کرد.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو