برای نخستین بار در دو دهه گذشته صورت گرفت/سفر مدیر عامل شرکت آمریکایی جنرال الکتریک به ایران 
چاپ 

برای نخستین بار در دو دهه گذشته صورت گرفت/سفر مدیر عامل شرکت آمریکایی جنرال الکتریک به ایران

این نخستین سفر مدیر عامل یک شرکت بزرگ آمریکایی به ایران در دو دهه گذشته است.

“لورنزو سیمونلی” مدیر عامل شرکت نفت و گاز جنرال الکتریک آمریکا به منظور بررسی فرصت های سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران و نیز دیدار با مقامات مسئول ایرانی به ایران سفر کرده است.

به گزارش عصر ایران روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا با انتشار گزارشی در این باره نوشت این نخستین سفر مدیرعامل ارشد یک شرکت آمریکایی به ایران پس از لغو تحریم های این کشور و اجرای برجام است.

سیمونلی سفری چند روزه به ایران داشته و روز دوشنبه این کشور را ترک کرده است.

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران پیشتر اعلام کرده است تهران از حضور و سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در ایران استقبال می کند.

گفتنی است جنرال الکتریک یک شرکت چند ملیتی است. این شرکت علاوه بر سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز – از اکتشافات گرفته تا استخراج و بخش های پایین دستی – در زمینه تولید موتور هواپیما و توربین نیز فعالیت دارد.

این شرکت هم اکنون در عربستان سعودی و امارات نیز سرمایه گذاری کرده است.

سخنگوی شرکت نفت و گاز جنرال الکتریک با اعلام خبر سفر سیمونلی به ایران گفته است:”  همزمان با کاهش تحریم ها، ما شروع به بررسی فرصت های تجاری احتمالی در ایران کرده ایم  و در عین حال به طور کامل از قوانین دولت آمریکا تبعیت می کنیم. سفر سیمونلی بخشی از این تلاش هاست.”

در هفته ها و ماه های گذشته شرکت ها و هیات های تجاری و سرمایه گذاران مختلفی از آسیا و اروپا راهی ایران شده اند تا امکان سرمایه گذاری در ایران را که پس از لغو تحریم ها برای سرمایه گذاران خارجی به عنوان یک بازار بکر و کمتر شناخته شده مطرح است، مورد بررسی قرار دهند.

شرکت های آمریکایی اما در این میان محتاطانه برخورد کرده اند و از بیم تحریم های دولت ایالات متحده آمریکا و تحریم های جداگانه ایالت های آمریکا از نزدیکی به ایران اجتناب  دارند.

جمهوری اسلامی ایران برای جذب سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز خود قراردادهای همکاری خود با شرکت های خارجی را تغییر داده و آنها را جذاب تر کرده است.

به نوشته رویترز ایران می تواند به شرکت جنرال الکتریک در زمینه کاهش تاثیرات منفی افت قیمت نفت کمک کند. از سوی دیگر به دلیل کاهش قیمت نفت این شرکت آمریکایی بودجه خود برای بازسازی ساختاری در سال ۲۰۱۶ را دو برابر کرده است. این شرکت همچنین پیش بینی کرده که درآمدهای نفت و گازش در سال ۲۰۱۶، ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر کاهش پیدا کند.

در دو دهه گذشته این نخستین سفر مدیر عامل یک شرکت نفت و گاز آمریکایی به ایران است. سرمایه گذاری در ایران از دولت بیل کلینتون و از زمان تصویب قانون داماتو در کنگره آمریکا (در سال ۱۹۹۶) برای شرکت های آمریکایی ممنوع شده است.

بر اساس این قانون که از سوی سناتور داماتو پیشنهاد و تصویب شد سرمایه گذاری بیش از ۴۰ میلیون دلاری سالانه شرکت ها در ایران مشمول تحریم های ایالات متحده آمریکا می شود.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو