Logo of a company

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور اعلام ‌کرد/ اختصاص مشوق‌هاي جديد مالياتي به صنعت گردشگري

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور از اختصاص مشوق جديد مالياتي به تاسيسات ايرانگردي و جهانگردي از ابتداي سال ۹۵ خبرداد. به گزارش طوفان نیوز از  رسانه مالياتي ايران، سيد کامل تقوي‌نژاد با اشاره به اينکه نظام مالياتي کشور مشوق‌ها و تسهيلات مالياتي گسترده‌اي براي هدايت منابع به سوي بخش‌هاي مختلف اقتصادي درنظر گرفته‌است، گفت: در اين ميان صنعت گردشگري ايران از اين قاعده مستثني نبوده و از تسهيلات بسيار خوبي براي رونق و توسعه برخوردار شده‌است.

وي با اشاره به مشوق‌هاي مالياتي در بخش گردشگري، اظهارداشت: درآمدهاي خدماتي هتل‌ها و مراکز اقامتي گردشگري جديد اشخاص حقوقي غيردولتي در قانون ماليات‌هاي مستقيم که بعد از اجراي اين قانون (۱/۱/۹۵)، از طرف مراجع قانوني ذي‌ربط پروانه بهره‌برداري يا مجوز دريافت نمايند، درآمد آنها از تاريخ شروع فعاليت به مدت ۵سال و در مناطق کمتر توسعه يافته به مدت ۱۰سال با نرخ صفر مشمول ماليات مي‌شوند.

تقوي‌نژاد درخصوص دفاتر گردشگري و زيارتي نيز افزود: ۱۰۰درصد درآمد ابرازي دفاتر گردشگري و زيارتي داراي مجوز از مراجع قانوني ذي‌ربط که از محل جذب گردشگران خارجي يا اعزام زائر به عربستان، عراق و سوريه تحصيل شده باشد مشمول ماليات با نرخ صفر است. وي همچنين با اشاره به اينکه در ماده ۱۳۲ اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم يکي از با اهميت‌ترين تسهيلات مالياتي به صنعت گردشگري کشور اختصاص يافته‌است، تصريح‌کرد: براين اساس کليه تاسيسات ايرانگردي و جهانگردي که قبل از سال ۹۵ از مراجع قانوني پروانه بهره‌برداري اخذ کرده باشند، تا مدت شش سال بعد از اجراي قانون، معافيت مالياتي به ميزان ۵۰درصد ماليات بر درآمد ابرازي استمرار خواهدداشت.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با بيان اينکه اين معافيت مالياتي شامل درآمد حاصل از اعزام گردشگر به خارج از کشور نمي‌شود، عنوان‌کرد: تنها درآمد حاصل از فعاليت تاسيسات ايرانگردي و جهانگردي مشمول معافيت اين ماده بوده و قابل تسري به درآمد حاصل واگذاري اين تاسيسات نيست.

وي خاطرنشان‌کرد: ارايه اظهارنامه مالياتي در موعد مقرر قانوني شرط برخورداري از نرخ صفر و هرگونه معافيت يا مشوق مالياتي است.