Logo of a company

خزاعی تاکید کرد/سرمایه گذاری و تامین منابع مالی خارجی یک ضرورت است

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در نشست خبری که به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد، سرمایه گذاری و تامین منابع مالی خارجی را یک ضرورت عنوان کرد.

به گزارش یمین  نیوز،محمد خزاعی با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه و تامین منابع مالی اعم از داخلی و خارجی، یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و همه دستگاه ها در این راستا تلاش می کنند.

وی گفت: با فرض قیمت هر بشکه نفت معادل ۱۲۰ دلار، هر یک میلیون سرمایه گذاری در کشور مساوی با فروش ۸ هزار بشکه نفت می باشد که در حال حاضر با نفت ۲۵ دلاری این میزان سرمایه گذاری نیازمند فروش ۳۵ هزار بشکه نفت است.

خزاعی در ادامه با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران یک سازمان حاکمیتی است وظایف این سازمان را شامل مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی، پیگیری مطالبات ایران از کشورهای خارجی، تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و صدور ضمانت نامه هایی برای فاینانس، مذاکره با صندوق های ضمانت صادرات و تامین منابع مالی خارجی برای کشور در چارچوب تشریفات خاص خود برشمرد.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به کاهش حجم روابط در دوران تحریم تصریح کرد: تنها یک بعد روابط مالی بین المللی و تامین منابع مالی رفع نیازها است در حالیکه این امر بعنوان یک اهرم سیاسی و اقتصادی در دنیا مطرح است.

وی تاکید کرد: کلیه اسناد بالادستی اعم از سند چشم انداز، احکام برنامه توسعه و نیز مواد اقتصاد مقاومتی از الزامات برنامه اقتصادی دولت محسوب می شود.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به الزام سرمایه گذاری و تامین مالی، اولویت سرمایه گذاری را شامل سرمایه گذاری داخلی و تقویت بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: باید اول فرش قرمز را برای سرمایه گذاران داخلی پهن کنیم.