Logo of a company

قرارداد پژو و خرید هواپیمای ایرباس نهایی شد

تعداد این هواپیماها بیش از ۱۰۰ فروند است که ایرباس باید تا ۴ سال همه هواپبماها را در اختیار ایران قرار دهد.

قرارداد خرید هواپیمای ایرباس نهایی شدخبرها از نهایی شدن خرید هواپیما از شرکت ایرباس و همین طور قرارداد با پژوی فرانسه حکایت دارد.

به گزارش صدا و سیما، شرکت هواپیماسازی ایرباس متعهد شده در سریع ترین زمان هواپیماها را در اختیار ایران قرار دهد. گفته می شود خرید هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است که کشورمان متعهد می شود در مدت ۱۰ سال پول هواپیماها را پرداخت کند.

تعداد این هواپیماها بیش از ۱۰۰ فروند است که ایرباس باید تا ۴ سال همه هواپبماها را در اختیار ایران قرار دهد.

گفته می شود انواع هواپیماهای غول پیکر و سبک در قرارداد وجود دارد که قرار است ۳ فروند از هواپیماهای آ ۳۸۰ غول پیکر با۵۵۵ صندلی قبل از سال نو در اختیار ایران قرار خواهد گرفت. همه هواپیماهای تحویلی به ایران نو خواهد بود.

قرارداد با پژو نهایی شد

قرارداد با پژو سیتروئن هم نهایی شده و قرار است بلافاصله پس از امضای ان کار مشارکتی دو شرکت ایران و فرانسه آغاز شود.

در این قرارداد سه نوع خودروی پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ قرار دارد که قرار است ۲ شرکت در ایران شرکتی با نام جدید را با سهم هرکدام پنجاه درصد با نامی جدید تاسیس کنند و ۳۰ درصد محصولات را صادر و بقیه در بازار ایران به فروش برسد.

تولید خودرو براساس این قرارداد از اردیبهشت ۹۶ اغاز می شود که در سال این شرکت جدید ۲۰۰ هزار خودرو تولید و روانه بازار خواهد کرد.

سهم سرمایه گذاری هر شرکت در این قرارداد ۴۰۰ میلیون یورو مشخص و نهایی شده است.

قرارداد پژو و خرید هواپیمای ایرباس نهایی شد

با این شرایط گفته می شود هنوز تکلیف قرار داد رنو مشخص نیست و دو طرف نیاز به گفتگوی بیشتری دارند و در این باره امروز قراردادی ممکن است امضاء نشود تا رضایت هر دو کشور جلب شود.

براساس گفته ها سهم هر کشور در سرمایه گذاری شرکت رنو و بهره برداری و فروش ان در بازار یکی از بزرگترین مشکلات پیش پای رنو قرار دارد .