Logo of a company

جدید ترین اخبار از ایران خودرو/توليد محصولات ايران خودرو بدون سرمايه‌گذاري نقدي در عمان / نوسازي ۹۰ هزار تاکسی فرسوده

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مسقط که امروز –چهارشنبه- توسط علی السنیدی، وزیر صنعت و تجارت عمان و با حضور مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان گشایش یافت، شاهد امضای قرارداد مهم نیز بود.

به گزارش ايكوپرس، بر اساس قراردادی که میان گروه صنعتي ایران خودرو، دولت عمان و بخش خصوصی این کشور در غرفه ایران خودرو به امضا رسید، طرفین متعهد شدند تا نسبت به ایجاد یک شرکت با هدف سرمایه گذاری مشترک سه جانبه اقدام کنند. بر همین اساس، طرف های عمانی شامل دولت و بخش خصوصی، با تامین هشتاد درصد از مبلغ کل سرمایه گذاری و ایران خودرو با آورده۲۰ درصدی به صورت غیر نقدی در قالب خدمات فنی و مهندسی و تکنولوژی تولید، خط تولید محصولات دنا و رانا را در منطقه آزاد «دُقُم» راه اندازی خواهند کرد.

خودروهای تولیدشده در این کارخانه در مرحله نخست به صورت قطعات نیمه منفصله (اس.کی.دی) ارسالی از ایران مونتاژ خواهند شد. مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است مراحل بعدی توسعه این کارخانه با ایجاد خطوط رنگ و سپس بدنه سازی تکمیل و این کارخانه به پایگاه منطقه ای تولید محصولات ایران خودرو در حوزه خلیج فارس و نیز شمال آفریقا تبدیل شود.

السنیدی پیش از امضای قرارداد ایجاد خط تولید، از محصولات حاضر در غرفه گروه صنعتی ایران خودرو بازدید کرد و توانمندی ایران در تولید کالاهای پیچیده صنعتی را ستود.

بر اساس اين گزارش، گروه صنعتی ایران خودرو با نمایش هشت دستگاه از محصولات خود، در سومین نمایشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در شهر مسقط مشارکت فعال دارد.

دنا، رانا، سورن ایی ال ایکس جدید و سمند ال ايكس با پیشرانه ایی اف ۷ در غرفه ایران خودرو  در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. محصولات تجاری شرکت ایران خودرو دیزل نیز شامل مینی بوس آرین، کامیونت آرنا و وانت دوکابینه تونلند در این رویداد تجاری-صنعتی به معرض دید بازرگانان و عموم مردم قرار داده شد. شرکت های ایساکو و تام ایران خودرو نیز با نمایش قطعات یدکی خودروها و نیز یک دستگاه ربات جوش CO2 در این رویداد حضور دارند.عمان دروازه ورود به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است و با توجه به پیمان منطقه ای بین این کشورها، دریافت مجوز ورود و فروش کالا در این کشور به معنی انجام این کار در تمام کشورهای عضو است. عمان عضو سازمان جهانی تجارت نیز هست و بنا بر مقررات این سازمان، تعرفه پنج درصدی برای واردات خودرو وضع کرده است، از همین رو در بازار خودرو عمان فضای رقابتی حاکم است. با توجه به اندک بودن مسافت میان دو کشور و اشتراکات دیگر از جمله در حوزه فرهنگی، شرکت ایران خودرو از مزیت رقابتی مناسبی برای حضور در این کشور برخوردار است.

سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مسقط تا شنبه دهم بهمن برقرار است. در این نمایشگاه، تولیدکنندگان و تجار ایرانی کالاها و خدمات خود در حوزه های مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، مواد غذایی، مواد شیمیایی، خدمات بیمه ای، کالاها و خدمات ساختمانی و عمرانی و نیز وسایل نقلیه موتوری به نمایش گذاشته اند.

ایران خودرو نوسازي ۹۰ هزار تاکسی فرسوده را آغاز کرد

گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان تامین کننده اصلی خودروهای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، جایگزینی ۹۰ هزار تاکسی فرسوده را آغاز کرد.

 

 

 

 

به گزارش ایکوپرس طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی ۹۰هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با حضور دکتر محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رونمایی شد و به امضای مهندس هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و سایر نهادها و دست اندرکاران اجرای این طرح رسید.

نوبخت در آیین آغاز اجرای این طرح ضمن تقدیر و تشکر از گروه صنعتی ایران خودرو به دلیل تقبل تامین خودرو های مورد نیازطرح گفت: بی شک صنعت خودرو پس از گذار از دوران سخت تحریم ها با استفاده از تکنولوژی های جدید و به روز دنیا، می تواند خودروهایی مناسب تر تولید کرده و به هموطنان عزیز تحویل دهد.

وی تصریح کرد: برخی از کارشناسان نگران بودند تا اجرای طرح تسهیلات ۲۵ میلیونی خودرو باعث افزایش تورم در جامعه شود اما خوشبختانه با تمهیداتی که از سوی دولت،  نظام بانکی و خودرو سازان در نظر گرفته شده بود شاهد بودیم که در دی ماه نرخ تورم نقطه به نقطه، تورم ماهانه و سالانه کاهش یافت.

گفتنی است اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری از ابتدای بهمن ماه کلید خورد و ثبت نام تاکسی های فرسوده از ۱۲ بهمن ماه همزمان با ایام مبارک دهه فجر آغاز می شود.

در این طرح ۹۰ هزار دستگاه خودروی سمند و پژو ۴۰۵ دو گانه سوز، جایگزین تاکسی های فرسوده ناوگان حمل و نقل شهری خواهد شد.

سقف تسهیلات بانکی برای هر یک از این خودروها   ۲۰۰میلیون ریال با نرخ سود ۱۶ درصد و دوره بازپرداخت آن ۴۸ ماه در نظر گرفته شده است.

همچنین مبلغ ۵۰ میلیون ریال نیز برای اسقاط خودروهای فرسوده و یارانه دولتی در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و مابعد التفاوت ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده از قیمت خودرو از متقاضیان طرح دریافت می شود.

تحویل خودروهای جایگزین شده از اسفند ماه آغاز خواهد شد و تا پایان شهریور سال ۹۵ ادامه خواهد یافت.تمام خودروهای این طرح دو گانه سوز بوده و مخزن سی  ان جی نصب شده روی آنها با هر بار سوخت گیری قابلیت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر را خواهد داشت.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود مالکان تاکسی های فرسوده یک هفته پس از اسقاط خودرو، تاکسی جایگزین را تحویل خواهند گرفت.

تامین صد آمبولانس وزارت بهداشت توسط ایران خودرو دیزل

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل از اجرايي شدن قرارداد تامین یکصد دستگاه آمبولانس مورد نیاز ناوگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این شرکت خبر داد.

به گزارش ایکوپرس غلامرضا رزازی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اعلام این خبر اظهار کرد: شرکت ایران خودرو دیزل به عنوان بزرگترين تامين‌كننده آمبولانس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در آغاز دور جديد همكاري‌هاي فيمابين، قرارداد اول خود با اين وزارتخانه شامل تجهيز و تحويل یکصد دستگاه آمبولانس بنز اسپرينتر ۳۱۴ را اجرايي كرده است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل تاکید کرد: این آمبولانس‌ها با استفاده از توانمندی داخلی و دانش کارشناسان ایرانی تولید و تجهیز شده‌اند و در بازه زمانی سه‌ماهه به ناوگان مراكز تحت پوشش وزارت بهداشت تحویل خواهند شد.

رزازي افزود: طرفین در ادامه همکاری، به زودی قراردادهاي بزرگ ديگري در زمينه توسعه ناوگان آمبولانس كشور با استفاده از نسل جديد آمبولانس‌هاي مرسدس بنز اسپرينتر ۳۱۵ در دست انعقاد دارند كه در سال ۱۳۹۵ به مرحله اجرا در خواهند آمد.

به گزارش ایکو پرس، هیات متشکل از مدیران دایملر که پس از اجرای برجام وارد ایران شده و مذاکراتی گسترده برای حضور در صنعت  و بازار کشور انجام داده اند ، پس از امضای تفاهم نامه همکاری باگروه صنعتی ایران خودرو و البته ملاقات  با وزیر صنعت  معدن و تجارت ، راهی تبریز شده و از شرکت ایدم بازدید کردند .

مدیران ارشد دایملر پس از بازدید، طی مذاکراتی با مهندس رزازی، مدیرعامل ایران خودرو دیزل و مهندس صیدی، مدیرعامل شرکت ایدم برای تولید سه نوع موتور در تبریز به توافق رسیدند .

موتورهای سری ۴۰۰ دیزلی، موتورهای سری ۹۰۰ دیزلی مربوط به خودروهای سنگین و نیمه سنگین که استاندارد آلایندگی یورو ۴و ۵ دارند وهمچنین موتورهای سری ۹۰۰ گازسوز با استاندارد آلایندگی یورو ۶  با توان ۳۰۰ اسب بخار و حجم ۷.۷ لیتری، سه نوع موتوری هستند که در آینده ای نزدیک با همکاری شرکت دایملر در ایدم به تولید خواهند رسید.

دایملر در برنامه ریزی های خود برای ورود به صنعت خودروی ایران ، خرید بخشی از سهام شرکت ایدم را پیش بینی کرده بود که در تفاهم نامه منعقده واگذاری ۳۰ در صد از سهام شرکت ایدم به مرسدس بنز آلمان به تصویب رسیده است  .

هدف از واگذاری این میزان سهام از شرکت ایدم به مرسدس بنز، گسترش دامنه همکاری در محصولات جدید و به روز آوری فن آوری مورد استفاده در خطوط تولیدی شرکت  ایدم در تبریز عنوان شده است .

گفتنی است واگذاری بخشی از سهام شرکت ایدم و همچنین حضور پر رنگ شرکت دایملر در صنعت خودروهای تجاری کشور در تفاهم نامه گروه صنعتی ایران خودرو و این شرکت آلمانی مورد توافق قرار گرفته و به امضای مهندس یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و ولفگانگ برنارد، عضو هیات مدیره دایملر رسیده است.