شهید زاده در نشست خبری/منابع بانک کشاورزی دو برابرشد 
چاپ 

شهید زاده در نشست خبری/منابع بانک کشاورزی دو برابرشد

sahiمدیرعامل بانک کشاورزی از دو برابر شدن منابع مالی بانک کشاورزی نسبت به پارسال خبر داد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی بانک کشاورزی به بانک مرکزی پرداخت شد.

مرتضی شهیدزاده روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در محل وزارت اموراقتصادی ودارایی برگزارشد، افزود: بانک کشاورزی اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی را در اولویت برنامه های خود دارد.

وی اظهارداشت: در لایحه بودجه سال ١٣٩٥ حدود ١٤۰ هزار میلیارد ریال برای بانک کشاورزی پیشنهاد شد که این رقم بیشترین اعتبار برای بخش کشاورزی بوده و قرار است برای فعالیت های توسعه ای، کاهش انرژی مصرفی تولید، و توسعه گلخانه ها هزینه شود.

شهید زاده با بیان اینکه، امسال با تأمین اعتبارات دو برابری منابع مالی بانک کشاورزی و با حمایت ویژه وزیر اقتصاد و دارایی توانستیم ٢٠هزار میلیارد ریال از بدهی مان را به بانک مرکزی پرداخت کنیم، گفت: هم اکنون نه تنها از بانک مرکزی استقراض نمی کنیم بلکه می توانیم سبب چرخش منابع آن شویم که این مهم، بدون حمایت وزارت اقتصاد ممکن نبود.

شهیدزاده اضافه کرد: با رفع تحریم ها، کارت اعتباری بین المللی برای مشتریان ویزا کارت و مستر کارت صادر کردیم و طبق برنامه با ۴۰ بانک مذاکره کردیم که در قالب فاینانس، گشایش ال.سی و انتقال ارز بتوانیم ارتباط داشته باشیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: براساس سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، اولویت اول پرداخت تسهیلات به زنجیره تولید بازمی گردد در همین زمینه ۲۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و توسعه گلخانه ها پرداخت می شود؛ از این مبلغ بخشی نیز به استان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت.

وی درباره تسهیلات بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی نیز گفت: ۸۰ درصد سرمایه مورد نیاز برای احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به صورت تسهیلات پرداخت می شود و این مهم نیز در دستور کار قرار دارد زیرا یکی از بخش های مهم در زمینه تولید است.

وی اضافه کرد: براساس ابلاغیه بانک مرکزی برای توسعه صنایع تبدیلی، ۸۰ درصد منابع برای ایجاد صنایع تبدیلی توسط بانک و ۲۰ درصد منابع دیگر باید توسط بخش خصوصی تامین شود.

وی ادامه داد: بنابراین نیاز است آورده و سرمایه تسهیلات گیرندگان مشخص و شفاف باشد.

وی در پاسخ به سوال یمین مردوخی سردبیر شبکه های خبری طوفان نیوز و یمین نیوز مبنی بر اینکه آیا تدابیری برای سفر به استان کردستان و ارایه تسهیلات به کشاورزان گرفته اید؟گفت:بله از آنجایی که این استان دارای پتانسیل خوبی می باشد حتما برایکشاورزان کردستان نیز برنامه هایی خواهیم داشت.

وی درباره اختصاص تسهیلات خرد به کشاورزان نیز گفت: متقاضی وام پس از اعلام درخواست خود از طریق سیستم های الکترونیک به بانک کشاورزی، حداکثر پس از یک هفته می تواند ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت کند که اخذ این تسهیلات برای کشاورزان بعد از اعتبارسنجی انجام می شود.

به گفته وی، برای دریافت این مبلغ نیازی به وثیقه ملکی نیست و اعتبارسنجی کشاورز تا سه سال بعد نیز دارای اعتبار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در صورتی که کشاورزان بیش از ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیاز داشته باشند این رقم جزو تسهیلات متوسط و بیشتر از دو هزار میلیارد ریال جزو تسهیلات کلان به شمار می رود.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در حال حاضر، ۹۲ درصد وام های بانک کشاورزی بدون وثیقه ملکی و با ضمانت های کشاورزی و سفته های مدیران کشاورزی پرداخت می شود.

شهیدزاده اظهارداشت: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی انجام می شود و کمتر از پنج درصد به سایر بانک ها اختصاص دارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد خرید تضمینی گندم نیز گفت: امسال در کمترین زمان ممکن بیشترین خرید تضمینی گندم توسط این بانک انجام شد و ۹۷ درصد مطالبات کشاورزان تا پایان شهریورماه به حسابشان واریز شد آن هم در حالی که در سال های گذشته مطالبات کشاورزان زودتر از دی یا بهمن ماه پرداخت نمی شد.

وی درباره اجرای برجام نیز گفت: با اجرای موفقیت آمیز برجام، بانک کشاورزی فعالیت خود را با ۲۵ بانک اروپایی آغاز کرده و همچنین با کشورهای ترکیه، مالزی، اندونزی و چین روابطمان عادی شده است.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو