Logo of a company

یک استاد دانشگاه/ فرهنگ زمینه توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه است

یک محقق و استاد دانشگاه گفت: هر جامعه ای برای دستیابی به اهداف متعالی دینی و رشد و توسعه همه جانبه نیاز به فرهنگی قوی و پویا دارد.

دکتر روح الله احمدزاده کرمانی افزود: فرهنگ، زیربنای توسعه کشور در بخش های مختلف محسوب می‌شود، لذا تمامی ساختارها باید مطابق با فرهنگ آن کشور تعریف شود.

وی بیان کرد: هیچ ملت و کشوری در تاریخ بدون داشتن فرهنگ غنی نتوانسته تمدنی عظیم را رقم بزند، لذا توجه بیش از پیش به این مقوله بخصوص ترویج فرهنگ اسلامی- ایرانی مورد تاکید مقام معظم رهبری باید همواره مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

این محقق و پژوهشگر کشور تصریح کرد: اگر همه فعالیت‎های ما بر اساس الگوهای فرهنگ اسلامی – ایرانی شکل بگیرد، مشکلات را آسان‌تر پشت سر خواهیم گذاشت.

دکتر احمدزاده کرمانی با اشاره به دوری برخی انسان‌ها در جوامع کنونی از توجه به خداوند و مسائل اخروی اظهار داشت: در چنین جامعه‌ای زندگی همراه با فشارهای مختلف روبرو خواهد بود.

وی با بیان اینکه فراموش کردن نقش خداوند در زندگی موجب رسیدن به پست‌ترین درجات زندگی حیوانی خواهد شد، افزود: از بین رفتن روح انسانی نتیجه این کار است و الگوی معاش و الگوی معاد موجب بازتولید نظام اجتماعی متعادل خواهد شد و برخلاف الگوهای مارکسیستی و لیبرالیسمی است که در تقدم اقتصاد بر فرهنگ تاکید دارند.

این محقق و پژوهشگر کشور با بیان اینکه مسئله فرهنگ بالاتر از مسائل دیگر همچون مباحث اقتصادی است، اظهار کرد: در صورت اصلاح فرهنگ جامعه آدمی می‌تواند در فقر هم انسانیت و دین خود را حفظ کند.

دکتر احمدزاده کرمانی که دارای دکترای مدیریت رسانه است با اشاره به این که برنامه‌های تخریبی و هجمه‌های فرهنگی دشمن نسل جوان ما را هدف قرار داده است، گفت: اکنون دیگر نقش تخریبی رسانه‌های دشمن بر هیچ‌کس پوشیده نیست و ضرورت تقویت زمینه‌های فرهنگی بیش از گذشته احساس می‌شود.

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دشمن درصدد تحمیل فرهنگ خود بر کشور بوده و تنها راه مقابله مقوله فرهنگی است چنانکه ما تردیدی نداریم که سپر و چتر فرهنگ، قوی‌ترین سپر برای حفظ نظام در طول بیش از سه و نیم دهه گذشته بوده و این امر در آینده نیز ساری و جاری خواهد بود.

دکتر احمدزاده کرمانی گفت: لازم است نخبگان و چهره‌های فرهنگی به میدان آمده و با استفاده از خرد جمعی و هم‌فکری راه مبارزه دشمن را از طریق کانال‌های فرهنگی سد کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ و تقویت فرهنگ شهید و شهادت در جامعه اظهار داشت: حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت و رهبری از ویژگی‌های بارز شهداست.

دکتر احمدزاده کرمانی افزود: امروز رسالت ما ترویج روحیه فرهنگ ایثار و شهادت است و باید این روحیه را برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی ترویج و گسترش دهیم و در مسیر ولایت حرکت کنیم.

وی با یادآوری فداکاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیان داشت: ما در جنگ به جهانیان ثابت کردیم که پای اسلام، انقلاب و امام خود تا آخر ایستاده‌ایم و هم اکنون گوش به فرمان منویات رهبر فرزانه انقلاب هستیم و از این مسیر خارج نخواهیم شد.