Logo of a company

سردار اشتری در پاسخ به سردبیر یمین نیوز مطرح کرد/برخورد با دانه درشت های قاچاق کالا و ارز از اهداف مهم ناجا

sardarفرمانده نیروی انتظامی از افزایش ۱۳ درصدی کشفیات قاچاق کالا به لحاظ ریالی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش یمین  نیوز، سردار سرتیپ حسین اشتری در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی با تشکیل قرارگاه تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز موفق شده است در مبادی ورودی کشور اقدامات مناسبی را برای مقابله و ممانعت از ورود قاچاق کالا و ارز انجام دهد.

افزایش ۱۳ درصدی ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا

وی افزود: باید همه دستگاه های مسئول با جدیت برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت کنند که در این میان سهم ناجا قابل توجه است زیرا با عزم و قاطعیت ماموریتش را انجام می دهد.

سردار اشتری گفت: به سراسر کشور ابلاغ کرده ایم که از ورود کالاهای قاچاق به طور جدی ممانعت کنند و با افرادی که واردکننده هستند برخورد قاطع شود.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از آمادگی کامل واحدهای مرزبانی و دریابانی برای مقابله جدی با ورود قاچاق کالا و ارز در کشور خبرداد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ایجاد قرارگاه تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، از افزایش ۱۳ درصدی کشفیات این حوزه به لحاظ ریالی خبر داد.

وی در پاسخ به سوال مردوخی کردستانی پیشکسوت اصحاب رسانه و سردبیر شبکه های خبری طوفان نیوز و یمین نیوز مبنی بر اینکه در حال حاضر قاچاقچی های دانه درشت پشت پرده هستند و متاسفانه به دلیل اینکه یک عده دست به مزد را استخدام می کنند و آنها هستند که کالاهای قاچاق را توزیع می کنند آیا شما تدابیری برای این قاچاق چی های پشت پرده اندیشیده اید گفت:سوال شما کاملا بجاست و تمام هم و غم نیروی انتظامی دستگیری این افراد است

فرمانده نیروی انتظامی برخورد با باندها و دانه درشت های قاچاق کالا و ارز را از اهداف مهم ناجا دانست و افزود: با اشراف اطلاعاتی تعدادی از این باندها شناسایی شده و چنانچه دستگاه های دیگر در این زمینه اطلاعات دارند آن را دراختیار ناجا بگذارند تا با همکاری مراجع قضایی با آنها برخورد شود.

مردوخی همچنین پرسید:نیروی انتظامی برای پیله وران که در مرزها زندگی می کنند و بدون مستمری کمک بسیار بزرگی هستند آیا تصمیماتی گرفته اید که سردار اشتری پاسخ داد بله جدیدا تدابیری برای آنها اندیشیده ایم که مورد حمایت قرار گیرن

 

تشدید مبارزه با قاچاق کالا و افزایش ریالی کشفیات

سردار اشتری  افزود: در مبادی ورودی اقدامات اولیه صورت گرفته زیرا مقابله در این حوزه چند بعدی است و همه دستگاه های مسئول باید با جدیت در این زمینه وارد شوند.

وی با بیان این که سهم نیروی انتظامی در این حوزه قابل توجه است، گفت: ماموریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عزم و اراده و قاطعیت انجام و به سراسر کشور ابلاغ شده تا با برنامه ریزی صورت گرفته در این زمینه گام بردارند.

سردار اشتری افزود: هدف اولیه مبارزه با شبکه و باندهای وارد کننده است که در این زمینه هماهنگی لازم با دریابانی و مرزبانی نیروی انتظامی انجام شده است و با همکاری دستگاه های دیگر با ناجا امیدواریم تا پایان سال شاهد اقدامات خوبی در این زمینه باشیم.

وی گفت: قاچاق از نظر اقتصادی و امنیتی به کشور زیان وارد کرده و سلامت مردم را به خطر می اندازد زیرا برخی از کالاهای قاچاق استاندارد نیست.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به قاچاق سوخت افزود: در این زمینه اقدامات خوبی در شهرهای جنوبی کشور انجام شده و در این راستا شبکه هایی که سوخت را به کشورهای همسایه قاچاق می کردند شناسایی و با همکاری مراجع قضایی دستگیر شده اند.

سردار اشتری گفت: این اقدامات مناسب است اما کافی نیست و باید کارهای بیشتری در این حوزه انجام شود.

وی افزود: با درخواست بانک مرکزی و هماهنگی با تعزیرات حکومتی و دستگاه های حکومتی ، محل های غیرمجازی که مبادرت به خرید و فروش ارز و سکه می کنند پلمپ شدند.

 

سردار اشتری گفت: مردم باید همکاری لازم را داشته باشند و به اخطاریه هایی که از سوی اصناف از قبل اعلام می شود توجه کنند تا منجر به پلمپ این واحدها نشود.

د.