Logo of a company

رئيس کل سازمان مالياتي تاکيد کرد /مقاوم سازي اقتصاد از طريق اتکا به درآمدهاي پايدار مالياتي

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در جمع فرماندهان و اعضاي شوراي بسيج مرکز مقاومت بسيج وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: مهمترين سياست فعلي در کشور، حرکت بر مبناي اقتصاد مقاومتي و مقاوم سازي اقتصاد از طريق اتکا به درآمدهاي پايدار مالياتي است.

به گزارش  طوفان نیوز از رسانه مالياتي ايران، سيد کامل تقوي نژاد، در اين نشست که روز سه شنبه ۲۹ دي ماه و با حضور سرپرست مرکز مقاومت بسيج وزارت امور اقتصادي و دارايي و فرماندهان و اعضاي شوراي مرکز مقاومت بسيج وزارت امور اقتصادي و دارايي در محل سازمان امور مالياتي کشور برگزار شد، تاکيد کرد: در حال حاضر وابستگي به نفت به پاشنه آشيل اقتصاد کشور بدل شده و حرکت بر مبناي اقتصاد مقاومتي که در راس آن مقاوم ساختن اقتصاد از طريق اتکا به درآمدهاي مالياتي است، بايد سرلوحه فعاليت ها قرار گيرد.

وي با بيان اينکه،بنيان و شالوده اقتصاد مقاومتي بر رفع وابستگي به درآمدهاي نفتي و اتکا به درآمدهاي سالم و پايدار مالياتي استوار است، افزود: امروز با وجود رفع تحريم ها، کماکان اقتصاد کشور به دليل اتکاي بودجه کشور به نفت دچار مشکلاتي است.

تقوي نژاد، اضافه کرد:اگر سالها توانستيم در مقابل فشارهاي بين المللي مقابله کنيم، اين حاصل هوشمندي و تدبير مقام معظم رهبري است که در بزنگاهي تاريخي، سياست هاي اقتصاد مقاومتي را بيان فرموده و همه دستگاه ها و ارکان نظام را به اجراي آن فراخواندند.

وي با تاکيد بر اينکه بسيجي به نام نيست بلکه به تفکر است،گفت: علت شکست ناپذيري نظام جمهوري اسلامي تاکنون آن بوده است که تفکر بسيجي بر فرهنگ شهادت طلبي استوار بوده و حقيقت آن است که در اين مکتب، اسارت و شکست وجود ندارد. رئيس سازمان امور مالياتي کشور، با اشاره به اينکه صفاتي همچون دين داري و تابع ولايت بودن، بصيرت و آگاهي،خلاقيت و پر کاري، پيشرو بودن و همچنين اخلاق حسنه و سلامت کاري، از ويژگي هاي بارز يک بسيجي در عرصه کار و تلاش است،ادامه داد:امروز نظام اداري کشور نيازمند يک جهاد فرهنگي است و همه کارکنان دولت و حکومت، بايد به سمت خدمت هر چه تمامتر به مردم و دفاع از حقوق آنها و تامين رفاه و معيشت ملت حرکت کنند.

وي با بيان اينکه، مهمترين نمود و پيام بسيج در سيستم اداري کشور، سلامت نظام اداري است،اظهار داشت:سلامت نظام اداري از برنامه هاي اولويت دار سازمان است که مي بايد با تکيه بر ظرفيت هاي درون سازماني و به ويژه با حضور موثر بسيجيان سازمان،تحقق يابد.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، با اشاره به اينکه همدلي و هم زباني دولت و ملت، حفظ تعامل و رابطه اثربخش با مردم و اعتماد آفريني در جامعه، جايگاهي ويژه در سياست هاي فعلي نظام مالياتي دارد، تصريح کرد:علاوه بر اين اقدامات فرهنگي، بنا داريم با بهره گيري از اقداماتي همچون گسترش پايه هاي مالياتي،شناسايي موديان جديد و مقابله جدي با فرار مالياتي در کشور، درآمدهاي پيش بيني شده را محقق کنيم.

تقوي نژاد، تاکيد کرد مقابله جدي با فساد با ابزارهاي نظارتي و قانوني،از اولويت هاي اساسي سازمان به شمار مي رود.

وي با ذکر اين مطلب که يکي از مشکلات مهم امروز کشور بحث اخلاق در جامعه است، گفت:مشکلات و مسايل حوزه هاي اقتصادي و سياسي هر چند هم بزرگ باشند با تکيه بر دانش، تدبير و تجربه هاي موجود، قابل حل است؛ اما در حوزه اخلاق،کار به اين سادگي نيست و اگر خللي در اخلاق شهروندان جامعه ايجاد شود، اصلاح آن بسيار مشکل است.لذا وجود الگو در عرصه بسيج و ترويج آن در جامعه مي تواند به تثبيت و حفظ فضيلت هاي اخلاقي در جامعه کمک شايان توجهي کند.