وزیر اقتصاد/ از سال آینده همه نهادها مشمول مالیات خواهند بود 
چاپ 

وزیر اقتصاد/ از سال آینده همه نهادها مشمول مالیات خواهند بود

وزیر اقتصاد اظهار کرد: معافیت های مالیاتی که برای برخی از نهادها وجود داشت لغو شده است، بنابراین از زمان اجرای این لایحه که سال آینده خواهد بود همه نهادها مشمول مالیات خواهند بود.

علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی در نشست شورای گفت‌وگوی میان دولت و بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که وضعیت لغو معافیت‌های مالیاتی غیر ضروری که از پیش وعده داده شده بود بر چه روندی است توضیح داد: جهت گیری برنامه ششم این است که از اعطای معافیت های مالیاتی بی مورد، غیر هدفمند خودداری بشود و سعی کنیم معافیت‌های موجود را هدفمند کنیم و معافیت به شمول با نرخ صفر تبدیل شود.

او توضیح داد: در این مورد فرق اصلی این خواهد بود که مودی مجبور است اطلاعات لازم را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهد و از این طریق طبیعتا به ارتقای ایفای نقش سازمان امور مالیاتی کمک خواهد کرد.

او اضافه کرد: اما در لایحه امسال که در مجلس به تصویب رسید، آن لایحه مربوط به اصلاح مالیات‌های مستقیم بود و از ابتدای سال آینده این قانون اجرا خواهد شد و ما اکنون در دولت به روی آیین‌نامه‌های این قانون کار می کنیم و معافیت های جدید برای فعالیت های تولیدی برقرار خواهد شد. این معافیت ها عمدتا ناظر بر سرمایه گذاری های جدید و فعالیت های تولیدی است و یا وقتی که مالکان واحدهای تولیدی از محل منابع خودشان یا محل بازار سرمایه برای افزایش سرمایه واحد به تولیدی استفاده می کند.

طیب نیا تاکید کرد: در مجموع معافیت های جدید در قانون جدید برقرار شده که عمدتا معطوف به تولید و سرمایه گذاری است.

طیب نیا در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه درباره مالیات ستانی از نهادهای خاص چه تصمیمی گرفته شده است اظهار کرد:‌ در همین قانون اصلاح مالیات های مستقیم معافیت هایی که برای برخی از نهادها وجود داشت لغو شده است و بنابراین همه نهادها شمول پرداخت مالیات خواهند بود اما در گذشته هم عموم نهادهایی که ممکن بود خودشان معاف باشند شرکت های زیر مجموعه آن‌ها مشمول مالیات بودند و هستند. طبیعی است وقتی شرکت های مختلف فعالیت های اقتصادی مختلف انجام می دهند در محیط اقتصادی با یکدیگر رقابت می کنند و باید در شرایط برابری قرار گیرند.

او افزود: در گذشته هم شرکت ها مشمول مالیات بودند ولی مواردی هم بود که از معافیت مالیاتی برخوردار بودند ولی در قانون جدید این معافیت‌ها لغو شده است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو