مجلس از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش قانع نشد/فانی در آستانه استیضاح 
چاپ 

مجلس از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش قانع نشد/فانی در آستانه استیضاح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از استماع پاسخ های فانی وزیر آموزش و پرورش، از توضیحات وی قانع نشدند.

به گزارش  یمین نیوز از  خانه ملت، در نشست علنی روز (دوشنبه، ۲۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، طرح سوال “حلیمه عالی” نماینده مردم زابل و زهک در مجلس از “علی اصغر فانی” وزیر آموزش و پرورش مطرح شد که در جریان بررسی این سوال نماینده سوال کننده پس از استماع صحبت های وزیر مربوطه، از پاسخ های وی قانع نشد که پس از آن این سوال به رأی مجلس گذاشته شد که در نهایت نمایندگان مجلس با ۹۹ رأی موافق،‌۶۱ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۱۷۱ نماینده از پاسخ های فانی وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند وبرای سومین بار کارت زرد را دریافت کرد و به استیضاح نزدیک شد  و اگر این بار اتفاق بیافتد اخراج خواهد شد.

عالی درتشریح سوال خود از وزیر آ‌موزش و پرورش

حلیمه عالی” در نشست علنی روز (دوشنبه، ۲۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در توضیح سوال ملی در خصوص مدیریت ضعیف مدیران کل آموزش و پرورش از وزیر آموزش و پرورش گفت: این سوال از دی ماه سال گذشته که معلمین از مدیران آموزش و پرورش شکایت کردند مطرح بوده است لذا تنها به مشکلات آموزش و پرورش استان سیستان ارتباطی ندارد امید است سوال مرا پاسخ دهید که برخورد ناصحیح یک مدیر را توجیه کنید.

نماینده مردم زابل، زهک،هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش بارها در خصوص مشکلات مدیران آموزش و پرورش صحبت کرده ؛اما متأسفانه تاکنون کوچکترین تغییری احساس نشده است،وزیر آموزش و پرورش باید پاسخ دهد انتصابات مدیران آموزش و پرورش بر چه اساسی بوده است.

وی با بیان اینکه در اکثر مناطق کشور رابطه و جناح بندی از شایسته سالاری در انتخاب و انتصاب مدیران پیشی گرفته است،تاکید کرد: در برخی مدارس مدیران با مدارک غیر کارشناسی منصوب شدند در صورتی که افرادی با مدرک کارشناسی و بالاتر از آن به دلیل نداشتن رابطه در پستی گمارده نشدند.

عالی با یادآوری اینکه هماهنگی در مدیریت وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد،تصریح کرد:‌ وزیر مدیریت ایثارگران را تمدید کرده است؛اما زیرمجموعه ایشان به این موضوع توجهی ندارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم اختلاط دانش آموزان دختر و پسر دبستانی و پیش دبستانی در مدارس از دیگر مشکلات وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: این اختلاط موجب بروز مشکلات فراوانی برای خانواده ها شده است،همچنین عدم توجه مدیران آموزش و پرورش به مسائل نمازخانه ها و کمرنگ کردن فعالیت فرهنگی و کتابخانه موجب نارضایتی شده است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی عدم بازدید وزیر آموزش و پرورش از مناطق محروم را یکی از اشکالات این وزارتخانه دانست و نسبت به بیمه ناکارآمد طلایی فرهنگیان اشاره کرد و گفت:‌ فرهنگیان در خصوص این بیمه با مشکلاتی مواجه شدند هر چند در این میان صندوق بیمه فرهنگیان نیز به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده است.

 

عالی افزود:هر خودرویی که در بازار خریدار نداشته باشد به فرهنگیان واگذار می شود؛همچنین عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان و حق الزحمه عقب افتاده آنها سبب نارضایتی شده است.

وی با تأکید بر اینکه عدالت آموزشی در این وزارتخانه باید تعریف شود،افزود:‌ امکانات سرمایشی و گرمایشی مدارس در وضعیت نامناسبی است. بسیاری از مدارس به شکل کپری در کشور وجود دارد همچنین عدم اجرای صحیح نظام رتبه بندی فرهنگیان و سند تحول بنیادی در آموزش و بی توجهی به حق التدریسی معلمان پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی و استخدام فارغ التحصیلان ورودی سال ۸۸ تربیت دبیر سیلی از نارضایتی را به وجود آورده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری اینکه جهت افزایش خدمات رفاهی فرهنگیان تا کنون اقدامی صورت نگرفته است گفت: هزینه اسکان فرهنگیان در خانه معلم نسبت به سایر خدمات رفاهی وزارتخانه ها گرانتر است که این موضوع نیز موجب نگرانی فرهنگیان شده است.

عالی با تأکید بر اینکه سپردن وظایف حاکمیتی آموزش و پرورش به بخش خصوصی خلاف قانون است گفت: استان سیستان فاقد شعبه دانشگاه فرهنگیان است همچنین با وجود نیروهای جوان در وزارتخانه استفاده از بازنشستگان در آموزش و پرورش مورد توجه واقع شده است.

وی ادامه داد: وزارتخانه آ‌موزش و پرورش به بهانه سلامت بوفه مدارس از آنها خواسته تا ۱۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان به وزارتخانه پرداخت کنند این پول میلیاردی که تنها برای اخذ گواهی ایجاد بوفه مدارس دریافت شده است کجا هزینه شده است.

 

نماینده مردم زابل در مجلس نهم یادآور شد: طبق قانون اساسی فرزندان باید تحصیل رایگان داشته باشند اما در حال حاضر مدارس برای پول آب و برق و گاز و تکثیر سوالات امتحانی از دانش آموزان هزینه دریافت می کنند لذا جای سوال است که چرا سرانه مدارس را به قدرت کافی پرداخت نمی کنید. اگر کمبود بودجه آموزش و پرورش مطرح است باید از ریخت و پاش های این وزارتخانه جلوگیری شود.

 

انحلال مجتمع های آموزشی و اجرای ناکارآمد طرح روستامرکزی

عالی با انتقاد از انحلال مجتمع های آموزشی و اجرای ناکارآمد طرح روستامرکزی،تاکید کرد: این اقدام منجر به ترک تحصیل دانش آموزان به خصوص دختران منطقه سیستان شده است؛چرا که به جهت دوری از محل سکونت و نامطمئن بودن مسیر رفت و آ‌مد به مدرسه و مشکلات مالی از تحصیل باز مانده اند.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در استخدام معلمان جانب عدالت رعایت نشده است،تصریح کرد: خالی‌بودن کرسی‌های دانشگاه فرهنگیان و علاقمندی جوانان متقاضی تحصیل در رشته دبیری استان سیستان را چگونه توجیه می کنید در کمیته مشترک دولت و مجلس هیچ مصوبه ای به نفع معلمان توصیب نشد؛شما تنها مشکلات ستادی آموزش و پرورش را دنبال می کنید.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو