جزئیات لایحه آرم طرح ترافیک سال 95 
چاپ 

جزئیات لایحه آرم طرح ترافیک سال ۹۵

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر این اساس مجوز طرح ترافیک مبالغ و هزینه‌های آن در جلسات بعدی مشخص خواهد شد. در کمیسیون عمران تعیین نرخ عوارض و ورود به محدوده طرح ترافیک مطرح شده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای ورود به محدوده طرح ترافیک بر اساس ساعت قیمت‌های متفاوتی وجود دارد که این ساعت‌ها از ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح، از ۱۰ تا ۲ بعدازظهر و از ۲ تا ۵ عصر است.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با فارس، درباره لایحه آرم طرح ترافیک در سال آینده اظهار داشت: در حال حاضر در شورای شهر تهران زمان رسیدگی به لوایحی است که باید بر اساس آن عوارض و تعرفه‌های لازم برای سال آینده تصویب شود.

وی افزود: این لایحه از قبل از نیمه بهمن ماه تعیین و تکلیف و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌شود.

شاکری بیان داشت‌: آرم‌های طرح ترافیک نیز جزو عوارض و تعرفه‌هایی محسوب می‌شود که در لایحه ارائه شده به آن پرداخته خواهد شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر این اساس مجوز طرح ترافیک مبالغ و هزینه‌های آن در جلسات بعدی مشخص خواهد شد. در کمیسیون عمران تعیین نرخ عوارض و ورود به محدوده طرح ترافیک مطرح شده است.

وی بیان داشت: در این لایحه نکته بسیار مهمی وجود دارد که آن نیز این است که شهروندان می‌توانند میزان استفاده از طرح ترافیک سالانه خود را مشخص کنند و به همان میزان برای آرم طرح ترافیک هزینه کنند و دیگر لازم نیست برای تمامی روزهای سال آرم خریداری شود.

شاکری با اشاره به اینکه در راستای ساماندهی و کاهش سفرهای درون‌شهری این اتفاق صورت گرفته است،‌ گفت: برای ورود به طرح ترافیک بر اساس ساعت قیمت‌های متفاوتی وجود دارد که از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح از ۱۰ تا ۲ بعدازظهر و از ۲ تا ۵ عصر است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: بستگی دارد که متقاضیان در چه بازه زمانی قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند که بر همان اساس باید هزینه آن را بپردازند.

شاکری گفت:‌ از ساعت ۲ تا ۵ عصر کمترین هزینه و از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح بیشترین قیمت آرم طرح ترافیک است.

وی افزود: بر اساس سال تولید خودرو نیز قیمت طرح ترافیک متفاوت است و بر این اساس خودروهای صفر تا ۵ سال، ۵ تا ۱۰ سال و ۱۰ تا ۲۰ سال عوارض ورودی آنها فرق می‌کند و هر چقدر سن خودرو بالاتر باشد هزینه عوارض نیز بیشتر خواهد شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: هزینه نرخ پایه برای خودروها از جمله حمل و نقل عمومی، کامیون‌ها، کامیونت‌ها، خودروهای دولتی و پلاک‌شخصی متفاوت است.

شاکری درباره طرح ترافیک خبرنگاران نیز اظهار داشت: کمترین نرخ پایه مربوط به خبرنگاران است که یک دهم قیمت پایه است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو