Logo of a company

خزاعی /خانه سرمایه گذار باید تشکیل شود

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در بازدید از مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گیلان ،با پیشنهاد تشکیل خانه سرمایه گذار توسط بخش خصوصی این اقدام را برای تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور را ضروری دانست.

خزاعی در جمع مدیران و فعالین اقتصادی استان  گیلان در شهر رشت طی سخنانی ضمن تشریح اولویت توجه به سرمایه گذاری داخلی و ارتباط با جذب سرمایه گذاری خارجی در چارچوب اقتصاد مقاومتی ،تشکیل خانه سرمایه گذار را برای توجه بیشتر به این امر و رسیدگی به مسایل آن اقدامی لازم عنوان کرد.

وی در عین حال تصریح کرد : در شرایطی که کشور برای رشد اقتصادی مطلوب و ایجاد اشتغال و افزایش صادرات نیاز مبرم به سرمایه گذاری اعم از داخلی و خارجی دارد و از سوی دیگر سرمایه گذاران داخلی نیز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند لذا وجود یک تشکیلاتی که توسط خود آنها و بخش خصوصی تاسیس و اداره شود ،می تواند نقش موثر در حل و فصل امور و پیشنهاداتی برای اصلاح مقررات و حتی اقدامات برنامه ریزی شده و هماهنگ با حفظ اولویتهای کشور برای دفاع از حقوق سرمایه گذاران و حل مشکلات آنها و جلب منابع مالی برای سرمایه گذاری باشد.

خزاعی یادآور شد : این خانه می تواند با هماهنگیهای لازم با مسئولین ذیربط و به ویژه سازمان سرمایه گذاری در جهت جلب سرمایه گذاری خارجی نیز موثر باشد.

معاون وزیر اقتصاد  اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های قابل سرمایه گذاری در گیلان نه تنها شرایط برای سرمایه گذاری داخلی بلکه برای سرمایه گذاریهای بین المللی نیز فراهم است.