100 هزار مسکن مهر مشتري ندارد 
چاپ 

۱۰۰ هزار مسکن مهر مشتري ندارد

مديرعامل شرکت عمران شهرهاي جديد گفت : بيش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور متقاضي دراد.

۱۰۰ هزار مسکن مهر مشتري نداردمحسن نريمان معاون وزير راه و شهرسازي افزود : به متقاضيان مسکن مهر که به تعهدات مالي خود عمل نکرده اند اعلام مي کنيم که تکليف را روشن کنند زيرا در مراحل بعدي با تاييد شوراي مسکن استان ها حذف خواهند شد.

مديرعامل شرکت عمران شهرهاي جديد با اشاره به اينکه از مجموع حدود ۲ هزار واحد مسکن مهر ۴۰۰ واحد در شهرهاي جديد است ، گفت : در تعداد زيادي از واحدهاي مسکن مهر پيشرفت بالاي ۹۰ درصد است اما متقاضي تا کمتر از ۵۰ درصد و در مواردي تا ۵ ميليون تومان به تعهداتش عمل کرده است.

نريمان گفت : براي اينگونه واحدها در حال بررسي تهيه شيوه نامه هستيم تا از مسکن مهر خارج شود و در تعامل با بانک ها به ساير متقاضيان واگذار يا در قالب طرح مسکن اجتماعي واگذار شود.

مديرعامل شرکت عمران شهرهاي جديد فقر مطالعه و جانمايي نامناسب در آغاز اجراي طرح مسکن مهر را علت بروز مشکلات در اجراي اين طرح بيان کرد و گفت : برخي واحدها در جاهايي ساخته شد که هنوز هم متقاضي ندارد.

نريمان افزود : در هشتگرد حدود ۸ هزار واحد مازاد در انتظار متقاضي است و در شهرهاي جديد شيرين شهر ، رامين و بينالود نيز تعداد متقاضيان کافي نيست.

مدير عامل شرکت عمران شهرهاي جديد با اشاره به اينکه در حال بررسي اين موارد هستيم ، گفت : در طرح هايي که متقاضيان تعهدات را عمل کردند و پيشرفت کافي است مشکلي نداريم و تا ۶ ماهه سال آينده اين واحدها واگذار مي شود.

نريمان با اشاره به برخي مشکلات ناشي از توپوگرافي منطقه مانند شهر پرديس گفت : در پرديس ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر با پيشرفت فيزيکي بالاي ۹۰ درصد در تپه ماهور ساخته شده است که بايد امکانات آب ، برق ، گاز ، مدرسه ، درمان و انتظامي تدارک ديده شود.

مدير عامل شرکت عمران شهرهاي جديد گفت : امسال ۲۰ هزار مسکن مهر در پرديس واگذار خواهد شد که از اين تعداد ۵ هزار واحد در دهه فجر تحويل متقاضيان مي شود.

نريمان گفت : در همه شهرهاي جديد نيز ۵۰ هزار واحد مسکن مهر با پيشرفت بالاي ۹۵ درصد آماده واگذاري است که در برخي مانند شهر پرديس مشکلات زيربنايي با همکاري وزارت نيرو و نفت بايد حل شود.

مديرعامل شرکت عمران شهرهاي جديد خاطرنشان کرد : تا کنون از وزير راه و شهرسازي دستوري مبني بر توقف طرح مسکن مهر صادر نشده است .

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو