هوای تهران ناسالم شد 
چاپ 

هوای تهران ناسالم شد

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران از افزایش غلظت آلاینده ها نسبت به ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در زمان حاضر کیفیت هوای پایتخت برای گروه های حساس ناسالم است.

محمد رستگاری در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

وی افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، نسبت به دیروز با ۳۹ عدد افزایش در حد مجاز نبوده و بر روی عدد ۱۰۴ قرار گرفت.

رستگاری با اشاره به افزایش ۲ آلاینده دیگر نسبت به دیروز گفت: میزان غلظت آلاینده های منوکسیدکربن از ۳۹ به ۴۲ و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۴۹ به ۵۷ عدد افزایش داشت.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه های پارک قائم (۱۳۵)، پارک شکوفه (۱۳۱) و صدر منطقه ۳ (۱۲۶) بیشترین نقاط آلوده کلانشهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

رستگاری اضافه کرد: ایستگاه های شهرک چشمه (۷۰)، گلبرگ منطقه هشت (۷۳) و پارک رز منطقه ۲۲ (۸۱) سالم ترین نقاط تهران بودند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو