برف و باد دردامنه‌های البرز/ورود سامانه بارشی به کشوراز ظهر جمعه 
چاپ 

برف و باد دردامنه‌های البرز/ورود سامانه بارشی به کشوراز ظهر جمعه

barfسازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که امروز مناطق غرب کشور و همین طور دامنه‌های البرز شاهد بارش پراکنده برف خواهند بود. سامانه بارشی دیگری نیز از بعد از ظهر جمعه به کشور وارد خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر امواج تراز میانی جو از آسمان کشور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه است. بر این اساس روز سه‌شنبه در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان و دامنه‌های البرز، افزایش ابر و بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: در این روز در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش می‌یابد که در برخی مناطق استان‌های اردبیل و گیلان با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود.

به گفته وی فردا چهارشنبه در ارتفاعات خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و برخی مناطق شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین گفت: روز پنجشنبه با استقرار سامانه پرارتفاع، آسمان در تمام مناطق کشور آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی کشور دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته وی از بعد از ظهر جمعه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و سبب ابرناکی و بارش در این مناطق خواهد شد.

هوای تهران امروز کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۷ و ۱ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو