Logo of a company

نابسامانی در قیمت‌گذاری پودر شوینده/ استفاده غیرمجاز نمک در برخی محصولات

عضو انجمن صنایع شوینده از وجود نابسامانی در قیمت‌گذاری پودر شوینده خبر داد و گفت: برخی شرکت‌های تولیدکننده از نمک طعام در تولید پودر شوینده استفاده می‌کنند که به ضرر مصرف‌کننده است و باعث آسیب‌ دیدن البسه می‌شود.

هوشنگ بالازاده  امروز در یک نشست خبری  و در جمع خبر نگاران ضمن ارایی توضیحاتی به سوالات خبر نگاران پاسخ داد.

به گزارش  یمین نیوز،وی گفت:در مورد نابسامانی موجود در قیمت‌گذاری پودر شوینده با بیان اینکه عمده اختیارات در مورد قیمت‌گذاری پودر شوینده به انجمن صنایع شوینده واگذار شده است، اظهار داشت: برای ما جای تأسف است که بگوییم برخی کالاهای جدید با عنوان استفاده از ترکیبات جدیدتر یا آنزیم بیشتر به سمت قیمت‌گذاری‌های مختلفی می‌روند که البته در چنین شرایطی بهترین داور در مورد کیفیت محصولات شوینده، مصرف‌کنندگان هستند.

وی با بیان اینکه در صنعت شوینده شاهد قیمت‌گذاری متفاوتی در بازار هستیم، افزود: در حال حاضر محصولات شوینده با اعمال تخفیف‌های متفاوت یا با ترکیبات مختلف عرضه می‌شوند و شاهد تخفیف‌های ۲ تا ۳۰ درصدی در بازار هستیم.

عضو انجمن صنایع شوینده با اشاره به وظیفه سازمان حمایت به عنوان دستگاه ناظر بر قیمت‌گذاری کالاها، اظهار داشت: بازار شوینده‌ها سامان خوبی ندارد و در حال حاضر برخی محصولات از نظر کیفیت و ترکیب مواد اولیه با شرایط بسیار نابسامانی به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

وی توضیح داد: شاخص‌ دستگاه‌های نظارتی برای کیفیت محصولات شوینده، شاخص پاک‌کنندگی است که تولیدات داخل باید از حداقل‌های تعیین شده در این زمینه برخوردار باشند، اما به نظر می‌رسد این شاخص‌ به تنهایی کافی نیست.

وی افزود: به همین دلیل در انجمن صنایع شوینده بحث‌هایی در این مورد مطرح شده تا ترکیبی از این شاخص و شاخص مواد اولیه کالا مدنظر قرار گیرد و به این ترتیب با کالاهای بی‌کیفیت برخورد خواهد شد.

بالازاده همچنین از مصرف نمک طعام در برخی تولیدات پودر شوینده خبر داد و گفت: متأسفانه برخی تولیدکنندگان به دلیل شرایط بد رقابت بازار، نمک طعام را به محصولات خود اضافه می‌کنند که این مسئله مورد اعتراض انجمن صنایع شوینده قرار گرفته و امیدواریم به زودی با متخلفان برخورد شود.

به گفته وی، نمک طعام موجود در پودر شوینده باعث آسیب رسیدن به تار و پود پارچه می‌شود و عمر البسه را کاهش می‌دهد.

وی افزود: استفاده از سولفات و یا نمک طعام در تولید پودر شوینده بیش از حد مجاز درست نیست و باید با متخلفان برخورد شود.

عضو انجمن صنایع شوینده در ادامه با اشاره به ایجاد ۴ میلیون تن ظرفیت تولید محصولات شوینده در کشور، گفت: نیاز داخل به این محصولات حدود یک و نیم میلیون تن است و باید برای افزایش سهم ایران در بازارهای صادراتی برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محصولات شوینده تولید ایران به کشورهای همسایه صادر می‌شود، گفت: میزان تولید محصولات شوینده طی سال جاری تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است.