کاهش 8 درصدی ارتکاب قتل در کردستان 
چاپ 

کاهش ۸ درصدی ارتکاب قتل در کردستان

 

رئیس پلیس آگاهی کردستان از کاهش ۸ درصدی ارتکاب قتل در ۹ ماهه امسال در استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد قتل‌ها در استان کشف شده است

به گزارش طوفان نیوز از سنندج ،جمال سلمانی  در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج، از کاهش ۸ درصدی ارتکاب قتل در این استان در ۹ ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: ۱۰۰ درصد قتل‌هایی که در سال‌ جاری به وقوع پیوسته است، کشف شده و کشفیاتی نیز از قتل‌های سال‌های گذشته در استان داشته‌ایم.

به گفته وی، به واسطه همراهی مردم و با همکاری که بین مجموعه پلیس آگاهی و دستگاه قضا در استان، بیش از ۹۰ درصد از جرائم در استان کشف شده است.

سلمانی با بیان اینکه استان کردستان از نظر فراوانی وقوع جرائم جزء سه استان آخر کشور است، افزود: از نظر جرائم خشن، کردستان کمترین آمار را به خود اختصاص داده و پلیس آگاهی استان در این حوزه رتبه نخست را کشف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس سیاست‌های نیروی انتظامی، عملکرد پلیس‌های تخصصی استان‌ها طی دو مرحله در سال انجام می‌شود که مجموعه پلیس آگاهی استان در عملکرد ۶ ماهه نخست امسال، در بین گروه خود در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

رئیس پلیس آگاهی کردستان در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی انواع سرقت‌ها در کردستان خبر داد و گفت: با توجه به امکاناتی که در استان وجود دارد کشف جرائم به صورت علمی و در زمانی کوتاه انجام می‌شود.

به گفته وی، با همکاری مردم، ادارات زیربط کاهش زمان کشف جرائم در نهایت ارتقای احساسا امنیت بین مردم استان محقق شده است.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان کردستان با بیان اینکه ۵۰ درصد آمار سرقت‌ها در کردستان مربوط به جرائم خرد است که توسط معتادان صورت می‌گیرد، افزود: در بحث سرقت از منزل و خودرو هم مواردی در استان وجود داشته است اما آمار قابل‌توجهی نیست.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان به لحاظ جرائم سریالی، باندی و سازمان‌یافته کمترین آمار را دارد و در ۹ ماه امسال هیچ موردی در این زمینه‌ها در استان اتفاق نیفتاده است.

رئیس پلیس آگاهی کردستان احساس امنیت را ضروری‌تر از خود امنیت دانست و گفت: ارتقای سطح امنیت از مهم‌ترین اولویت‌های انتظامی استان است که در واحدهای تخصصی بنا به رسالت و وظایف تعریف شده به صورت ویژه دنبال می‌شود.

سلمانی با بیان اینکه کردستان نیم‌درصد کل جرائم سرقت‌ها را در کشور به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: همراهی و تعامل بسیار خوبی در بحث کشف جرائم و مبارزه با سارقین در بین دستگاه‌های ذیربط استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: بیشترین آمار جرائم با توجه به اینکه شهرستان سنندج ۵۰ درصد جمعیت استان را دارد مربوط به این شهرستان است.

به گفته رئیس پلیس آگاهی کردستان، برای پیشگیری و مقابله با جرائم پلیس آگاهی با در نظر گرفتن جغرافیای جرائم، ساعت وقوع جرم و تعداد جرم‌ها را به صورت ماهیانه بررسی و براساس آن برنامه‌ریزی‌های مقابله‌ای انجام می‌دهد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو